ulven Skrevet Mai 10, 2005 Share Skrevet Mai 10, 2005 Hei og hopp. Jeg skal montere inn en handsfree i bilen, settet er fra Nokia og heter CARC126. Er det noen som har montert et slikt sett før og har noen tips til montering? Jeg fikk svar fra autozentrum om at det finnes en mute knapp for handsfree til den orginale spilleren, men en tidligere pioneer spiller jeg hadde hadde også en inngang for handsfree, jeg kunne da spille høyttaleren ut av bilens orginale høyttalere, noe som var veldig kjekt. Noen her som vet om dette er mulig på den orginale radio/cd-spilleren i denne bilen? Har lite lyst til å bytte ut den orginale med en annen spiller, blir ikke mye pent i dash'en.. mvh Freddy 2001 320d Touring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
theblast Skrevet Mai 10, 2005 Share Skrevet Mai 10, 2005 I denne bilen mener jeg det er bare å ta av hanskerommet så har du en fin plass å plassere enheten i bak der, hakke vært borti den enheten du sa du hadde, men så lenge den ikke er noe spesielt mye bedre enn alle andre enheter stemmer det ikke at du kan bruke høyt i bilen ved bare å bruke mute kabelen fra pioneeren, denne kabelen er bare til å koble til for å få den til å automatisk mute ved innringing osv. Vet ikke om det er noe mute på radioen, men er det mute knapp er det skjelden vanlig mute på spilleren, få av de buisness spillerne som har det faktisk. En fin løsning er mutekablel, men pluggen til bmw er ikke noe vanlig iso standard så er ikke sikkert det finnes for den bilen, Men får egentlig tak i det meste, Mobildata forhandlere kan du stikke innom for å spørre om holder de skaffer helst til de fleste biler!. Denne mute kablen skal kobles mellom spiller og enhet og har følgende fordeler. Du kan få handsfree over til alle høyt, du kan få automatisk mute og i fleste tilfeller slipper du å koble deg innpå en 12v skilde for å få den til å funger for den tar 12v rett fra spilleren, med dette får du også koblet på ignition som må våre koblet på for at bluetooth skal funke ordentlig! Mener også at du kan bruke dobbel din spiller i din bil, mange fete dobbeldin spillere der du kan se på dvd rett på solleren uten ekstra lcd ++, men få i norge som selger det + at de fleste er for det amerikanske markedet, så hvis du er gla i radio så får du bare inn halvparten av frekvensene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulven Skrevet Mai 11, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2005 Hei, Vet ikke helt om du leste det jeg skrev helt riktig Var aldri snakk om at jeg skulle ha lyden igjennom spilleren VIA mute kabelen Men på Pioneer CD spilleren jeg hadde en gang hadde en EGEN inngang (jack plugg) slik at jeg koblet en kabel (jack-jack) fra mic utgangen på handsfree settet til Jack pluggen på CD spilleren. I tillegg koblet jeg den gule kabelen til Mute ledningen på spilleren.. På den måten så dempet radioen seg og jeg fikk lyden ut over høyttalerne. Andre tingen, jeg ser ikke helt hvordan du klarer å få inn en dobbel-din spiller inn i denne bilen, denne ser flatere ut, og er breiere enn vanlig DIN spiller. Jeg har en adapter liggende for standard spillere med vanlig DIN størrelse, men det blir så stygt med tanke på resten av dash'en.. Jeg trenger heller ikke noe ekstra enheter, jeg skal ikke bruke noe bluetooth i bilen. Men, i går så koblet jeg opp dette, og fikk svar hos Autozentrum om hvilken ledning som var mute ledningen, den skulle egentlig være brun/hvit med gule flekker, koblet til kontakt 4 eller 7. Kontakt 4 var tom, men i 7'eren stod det en grå/hvit ledning med gule flekker, så jeg brukte denne til muting.. Mens radioen står på er det nå 12v på denne, og når telefonen ringer faller denne til 0v slik den skal, men radioen muter ikke.. Lurer litt på hvorfor.. Uansett, plassen bak hanskerommet var helt perfekt, der var det egne rom til å plassere slikt i og greier.. veldig kjekt. Installeringen av handsfree'en tok meg ca 1,5-2 timer og var veldig enkel gitt.. nå gjenstår det bare å få radioen til å mute... men kanskje den ikke har mute funksjon (selv om det er symbol av en telefon i displayet.) mvh Freddy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
theblast Skrevet Mai 11, 2005 Share Skrevet Mai 11, 2005 Ja kan hende det, husket ikke helt hvordan spilleren så ut, husket bare at den var større en vanlig din spiller. ta den gule mute kabelen fra enheten og dytt den borti chassiset på spilleren og sjekk om den muter da, gjør den ikke det så er det stor sjanse for at det ikke finnes noe mute, mange av de buisness spillerne osv som har samme layoutet, men mangler noen av funksjonene mener jeg. Enda at den går til 0v, så betyr det ikke at du har riktig. Kan være for noe annet! Og trukke du helt forsto hva jeg mente i forige innlegg om mute kabel, for hvis du ikke har mute på radioen så får du ikke muta den utenom muteknappen så fremt du ikke skaffer deg en sånn mutekabel som jeg prata om dette et kabelsnett du kobler i mellom og tar seg av å f.eks mute spilleren kobles vanligvis inn mellom spilleren og pluggen til spilleren + at den har kabler til enheten, Når du kobler inn den så vil du få det sånn som du vil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulven Skrevet Mai 12, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2005 Business spilleren er bare bredere enn normalt.. ikke høyere. Det som skjedde når jeg koblet den til slik jeg gjorde var at blinklysene virket ikke så lenge jeg pratet i telefonen, men med en gang jeg la på så blinket dem igjen... hehe.. snodig... Vel, har tatt bort ledningen nå.. er nok ikke den fuksjonen på denne spilleren.. Når skal pioneer komme med annlegg som er like brede og høye som denne spilleren tro? hmm.... mvh Freddy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
theblast Skrevet Mai 12, 2005 Share Skrevet Mai 12, 2005 Hehe, det kommer vil ikke til å skje vel, det er det som er så problem med nye biler, at de finner på så mye eget på stereo biten for at de vil ha salgene selv istedenfor at folk skal f.eks kjøpe pioneer osv. Har også sett et par biler som det ikke er noe spiller forrran i det hele tatt, alt er bak, eneste displat som er integrert forran, da begynner det å bli vanskelig å dytte inn noe annet som ikke er orginalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå