^Jalla^ Skrevet Mai 10, 2005 Share Skrevet Mai 10, 2005 Har en 89 mod E-30 320i. Gearkassa låste seg i revers i dag. Kunne dra spaken ut i fri, men kassa står i revers. Regner med overføringen har løsnet fra festene nedi kassa. Er det vanskelig å fikse dette igjen. Fikk høre at det er nokså dyre deler til denne. Noen som har vært borti dette??? Regner med at hvis det blir for dyrt og krevende så kjøper jeg heller ei brukt kasse. Noen som har ei liggende på sørlandet til en hyggelig pris??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Mai 10, 2005 Share Skrevet Mai 10, 2005 Dette er visst ikke et helt uvanlig problem: http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... dNr=214237 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^Jalla^ Skrevet Mai 10, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2005 Spaken sitter fast i stilling "fri" Har det noe å si. Prøver tipset når jeg gidder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Mai 10, 2005 Share Skrevet Mai 10, 2005 jeg har akkurat samme problemet med getrag M60 kassa mi, skal prøve å skru opp og se, hehe.. kanskje det er en hel suppe med tannhjul-biter der, hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Mai 11, 2005 Share Skrevet Mai 11, 2005 På min 84 318 som eg hadde før kunne du dra bilen ut av revers med motoren slukket uten å bruke clutch. Da gikk den bakover i fri og. Satt du den i første og prøvde å løse den gikk den ingen veier. Tok du den i revers, løste den igjen og tok den ut av gir på vanlig m,åte igjen, funket den som bare det. Var en ganske artig tyverisperre. Eller til å lure kompiser med. Lot bilen hvile på revers når den var parkert. Dro gearspaken ut, og satt den i føsrste. Ingen som kom noe vei med den bilen da, hvis ikkje man kunne triskset. Noen som vet hva dette kan skyldes?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Mai 11, 2005 Share Skrevet Mai 11, 2005 Lengre tråd på BMW CCN-forumet om E30 og girkasse låst i revers: www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/diskus ... IdNr=24458 Been there, done that, men isteden for t-shirt så har jeg vel fortsatt en låst girkasse liggende å slenge... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^Jalla^ Skrevet Mai 11, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2005 http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... dNr=214237 Jeg prøvde dette som står der. Skruen som har unbrako hode var også løs på mi kasse. Prøve å stikke noe nedi samtidig som jeg riglet på gearspake og mellom-aksling. Men den vil ikke ut av revers. Kassa står i bilen nå, har bare senket den ned så jeg kommer til oppå den. Må jeg kanskje skru ut heile kassa ??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå