Gå til innhold

Ulyd fra clutch

beff
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hører ulyd fra clutchen når jeg trykker pedalen (en slags tikkelyd) inn og det føles litt rart når jeg girer. Får den liksom ikke helt i gir med en gang når jeg skifter gir. Har byttet master sylinder for ca 7000-8000 km siden. Bilen har gått ca 185000 og er en E36 320 92 mod. Noen som har peiling på hva det kan være? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk noen til å høre sånn kjapt men vi ble ikke noe særlig klokere av den grunn. Det er ulyd hele tiden når jeg har clutchen inne hele tiden. Klarer ikke høre noe når jeg kjører, men den er sikkert der hele tiden. Må ikke slite for å gire med den. Det er bare det at jeg bommer på giret eller ikke får den i gir på rett måte. Må liksom presse litte grann for å få den i gir. Det kan jo bare være jeg som har hatt en dårlig giredag da. Har et par ganger i måneden der jeg girer og clutcher som ei gammel tante :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den kommer når jeg har den i fri også. Tror det må være ett eller annet som tar borti noe når jeg trår inn clutchen. Har ikke peilnig på hvordan dette clutch greiene fungere på bilen min. Hvis den er slitt kan det da være at den ikke kobler skikkelig ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan vel være utløserlageret til clutchen som tar borti/vibrerer på trykkplata..men da tikker det ikke direkte..

var hvertfall det som var årsaken til en liten lyd som kom til meg for 1 år siden..men den kom kun på kald motor og kun når bilen stod med clutchen ute..trykte jeg den inn forsvant lyden..men dette var på en japansk sportsbil så er usikker på hvordan det er på bmw dette..

må være noen her som har litt mer peil på dette..hvis ikke send en mail til Ove på OS så har han sikkert et fornuftig svar til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo høres ut som et slitt utløserlager eller et vraka et.. ikke sikker på hvordan dettan høres ut når det er slitt/ødelagt. du får prøve ta av girkassa å se, hvis du ikke får noen som har litt peiling på det området til å høre på det først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...