beff Skrevet Mai 10, 2005 Share Skrevet Mai 10, 2005 Jeg hører ulyd fra clutchen når jeg trykker pedalen (en slags tikkelyd) inn og det føles litt rart når jeg girer. Får den liksom ikke helt i gir med en gang når jeg skifter gir. Har byttet master sylinder for ca 7000-8000 km siden. Bilen har gått ca 185000 og er en E36 320 92 mod. Noen som har peiling på hva det kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Mai 10, 2005 Share Skrevet Mai 10, 2005 Jeg vet ikke hva det kan være, men hvis jeg var deg ville jeg umiddelbart ha luftet clutchen, og med det samme sjekket hvordan lydene er under bilen når noen trør inn pedalen for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Mai 10, 2005 Share Skrevet Mai 10, 2005 er tikkelyden konstant når du trør inn clutch`n da eller? 1 tikk for hver gang du trør inn eller tikker den felere gang når du trør den inn? også mens du kjører? hører du den godt? må du slite hardt for og få den i gir i tilfelle? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beff Skrevet Mai 10, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2005 Fikk noen til å høre sånn kjapt men vi ble ikke noe særlig klokere av den grunn. Det er ulyd hele tiden når jeg har clutchen inne hele tiden. Klarer ikke høre noe når jeg kjører, men den er sikkert der hele tiden. Må ikke slite for å gire med den. Det er bare det at jeg bommer på giret eller ikke får den i gir på rett måte. Må liksom presse litte grann for å få den i gir. Det kan jo bare være jeg som har hatt en dårlig giredag da. Har et par ganger i måneden der jeg girer og clutcher som ei gammel tante Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Mai 10, 2005 Share Skrevet Mai 10, 2005 så du hører den "tikkelyden" konstant når du holder den inne? hvis du trør inn clutchen og ikke slipper den så tikker den flere ganger? dårlige giredager har vi alle da hihi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beff Skrevet Mai 10, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2005 Ja så lenge jeg trykker clutchen og holder den inne kommer det en tikke lyd. Forsvinner når pedalen går tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Mai 10, 2005 Share Skrevet Mai 10, 2005 hmm..pussig.. hadde skjønt hvis det tikket EN gang Kun når du trykket den inn men ikke at den tikker kontinuerlig når du holder den inne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivanskjavik Skrevet Mai 10, 2005 Share Skrevet Mai 10, 2005 enn hvis bilen står på tomgang i fri? noen lyder da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beff Skrevet Mai 10, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2005 Ja den kommer når jeg har den i fri også. Tror det må være ett eller annet som tar borti noe når jeg trår inn clutchen. Har ikke peilnig på hvordan dette clutch greiene fungere på bilen min. Hvis den er slitt kan det da være at den ikke kobler skikkelig ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Mai 10, 2005 Share Skrevet Mai 10, 2005 kan vel være utløserlageret til clutchen som tar borti/vibrerer på trykkplata..men da tikker det ikke direkte.. var hvertfall det som var årsaken til en liten lyd som kom til meg for 1 år siden..men den kom kun på kald motor og kun når bilen stod med clutchen ute..trykte jeg den inn forsvant lyden..men dette var på en japansk sportsbil så er usikker på hvordan det er på bmw dette.. må være noen her som har litt mer peil på dette..hvis ikke send en mail til Ove på OS så har han sikkert et fornuftig svar til deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivanskjavik Skrevet Mai 10, 2005 Share Skrevet Mai 10, 2005 kan jo høres ut som et slitt utløserlager eller et vraka et.. ikke sikker på hvordan dettan høres ut når det er slitt/ødelagt. du får prøve ta av girkassa å se, hvis du ikke får noen som har litt peiling på det området til å høre på det først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beff Skrevet Mai 10, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2005 Ja må vel få noen som har peiling til å høre og se på det. Sikkert noe som er utslitt siden blien har gått nesten 185000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Mai 10, 2005 Share Skrevet Mai 10, 2005 kan være at clutchen begynner og bli sliten og at utløserlageret er litt loco.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå