Gå til innhold

Hva er korrekt dekktrykk

mhane
 Share

Anbefalte innlegg

Har 265/35-18 bak og 255/35-18 foran.

Finner jo ikke disse dimensjonene på tabellene der du fyller luft på bensinstasjonene.

Noen som vet hvor jeg kan finne korrekt dekktrykk eller tilfeldigvis vet hva korrekt trykk skal være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som står i dørstolpen på fører siden er vel som regel til dimmensjonen som er levert med bilen, hvis jeg husker rett.. :roll:

Stemmer det

Må jo stå et sted :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, rundt 2.6 er greit, prøv deg frem. i en par uker og se om de er skjev slitt. er de slitt på mitten er det for mye, er de slitt på begge kanter er det for lite. Er de ujevn slitt så har du feil på hjulopphenget f.eks. kast på bremse skiva, lager eller foring som er dårlige. eller at hjulet er i ubalanse. Tommelfingerregel er at du har firhjulskontroll ver 2år og balanserer hjulene hvert år, når du har store dimmensjoner, da varer de lengere \:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som står i dørstolpen på fører siden er vel som regel til dimmensjonen som er levert med bilen, hvis jeg husker rett.. :roll:

ops... Jeg så ikke at det var såpass store dimensjoner på dekket :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på førersiden når jeg åpner døren så står luftrykk helt til 265 :) ik no mere:D det må jo være på din også så har du 530d og jeg har 520d

Nei det står ikke mer enn til 235 med meg.

Hva er trykket det er oppført med på 265 med deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, rundt 2.6 er greit, prøv deg frem. i en par uker og se om de er skjev slitt. er de slitt på mitten er det for mye, er de slitt på begge kanter er det for lite. Er de ujevn slitt så har du feil på hjulopphenget f.eks. kast på bremse skiva, lager eller foring som er dårlige. eller at hjulet er i ubalanse. Tommelfingerregel er at du har firhjulskontroll ver 2år og balanserer hjulene hvert år, når du har store dimmensjoner, da varer de lengere \:D/

Får prøve mellom 2,6 og 2,8 da å se det litt ann.

Regner med at jeg må kjøre noen km før jeg kan se det av slitasjen om jeg har for mye eller lite luft :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...