mhane Skrevet Mai 11, 2005 Share Skrevet Mai 11, 2005 Har 265/35-18 bak og 255/35-18 foran. Finner jo ikke disse dimensjonene på tabellene der du fyller luft på bensinstasjonene. Noen som vet hvor jeg kan finne korrekt dekktrykk eller tilfeldigvis vet hva korrekt trykk skal være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Mai 11, 2005 Share Skrevet Mai 11, 2005 Det står på dørstolpen på førerdøren... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Mai 11, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2005 Ahhh skal sjekke det, men tror fremdeles det står bare opp til 225 dekk der også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Mai 11, 2005 Share Skrevet Mai 11, 2005 Du kan nok ha mye luft i disse dekkene, rundt 40-45 psi vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW316 Skrevet Mai 11, 2005 Share Skrevet Mai 11, 2005 Det som står i dørstolpen på fører siden er vel som regel til dimmensjonen som er levert med bilen, hvis jeg husker rett.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Mai 11, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2005 Det som står i dørstolpen på fører siden er vel som regel til dimmensjonen som er levert med bilen, hvis jeg husker rett.. Stemmer det Må jo stå et sted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW316 Skrevet Mai 11, 2005 Share Skrevet Mai 11, 2005 Du kan jo sjekke på dekkene dine da, Det skal no stå maks luft trykk du kan ha. Så det er vel bare å passe på at du ikke over stiger dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
segls Skrevet Mai 11, 2005 Share Skrevet Mai 11, 2005 Hei, rundt 2.6 er greit, prøv deg frem. i en par uker og se om de er skjev slitt. er de slitt på mitten er det for mye, er de slitt på begge kanter er det for lite. Er de ujevn slitt så har du feil på hjulopphenget f.eks. kast på bremse skiva, lager eller foring som er dårlige. eller at hjulet er i ubalanse. Tommelfingerregel er at du har firhjulskontroll ver 2år og balanserer hjulene hvert år, når du har store dimmensjoner, da varer de lengere \:D/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Mai 11, 2005 Share Skrevet Mai 11, 2005 Enig med frode, 40-45psi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520d Skrevet Mai 11, 2005 Share Skrevet Mai 11, 2005 på førersiden når jeg åpner døren så står luftrykk helt til 265 ik no mere:D det må jo være på din også så har du 530d og jeg har 520d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_fannrem Skrevet Mai 11, 2005 Share Skrevet Mai 11, 2005 Prøv å ringe til en dekkleverandør Vil tro at dem skal ha litt peiling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 11, 2005 Share Skrevet Mai 11, 2005 Slenger meg med Tåmi og Frode her. Har rett over 40 psi i mine 235/40-18". Det er ca. 2.8 bar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Mai 12, 2005 Share Skrevet Mai 12, 2005 Det som står i dørstolpen på fører siden er vel som regel til dimmensjonen som er levert med bilen, hvis jeg husker rett.. ops... Jeg så ikke at det var såpass store dimensjoner på dekket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Mai 13, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2005 på førersiden når jeg åpner døren så står luftrykk helt til 265 ik no mere:D det må jo være på din også så har du 530d og jeg har 520d Nei det står ikke mer enn til 235 med meg. Hva er trykket det er oppført med på 265 med deg da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Mai 13, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2005 Hei, rundt 2.6 er greit, prøv deg frem. i en par uker og se om de er skjev slitt. er de slitt på mitten er det for mye, er de slitt på begge kanter er det for lite. Er de ujevn slitt så har du feil på hjulopphenget f.eks. kast på bremse skiva, lager eller foring som er dårlige. eller at hjulet er i ubalanse. Tommelfingerregel er at du har firhjulskontroll ver 2år og balanserer hjulene hvert år, når du har store dimmensjoner, da varer de lengere \:D/ Får prøve mellom 2,6 og 2,8 da å se det litt ann. Regner med at jeg må kjøre noen km før jeg kan se det av slitasjen om jeg har for mye eller lite luft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå