Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

motoren min blir skrekkelig varm, idag når jeg startet den så lot jeg den gå på tomgang for å se hvor varm den blir. (tempmåleren har ikke funket før) så etter hvert ble den skrekkelig varm. det var rett før den begynte på det røde. viftebladet er veldig dårlig, så den slår litt borti av og til, men ikke nok til at den stopper, eller sinker farten såpass mye at den ikke får kjøling. jeg tror nok vannpumpa synger sitt siste vers. (motoren har gått 197oookm). radiatoren er heller ikke så voldsomt fin. Hvis noen har en som de skal selge så må de si ifra! det samme gjelder også kjølevifta!

I begynnelsen når jeg startet den så kom det masse røyk, men røyken var ikke mørk, den var lys. Da brenner den vell ikke olje, men kan det være at den bruker kjølevatten? er vell toppakningen som er gåen da i tilfelle? det er forresten snakk om e30 her.

Skrevet

jeg hadde hvit røyk på dieseln min og d var vann som lak inn på sylindrene. fikk et tips om å prøve å teite boltene i toppen før jeg byttet toppakning. jeg har fortsatt ikke byttet toppakning,ble helt tett!

Skrevet

ok. er det noen her som har en veileder om hvordan man bytter termostaten? tenkte jeg skulle bytte denne. er det noen feilsøkingsmåte der en finner ut om vannpumpa er dårlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...