henry Skrevet Mai 12, 2005 Share Skrevet Mai 12, 2005 Noen som vet hvilken utveksling 323 E36 har i kardangen? vil en 325 sperre passe? Er det mye jobb å bytte denne til en klokke med sperre? bytter vel bare hele klokka så er vel ikke nødvendig å shimse opp drevene da, trenger vel kun skru ut de 3 akslingene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Mai 12, 2005 Share Skrevet Mai 12, 2005 Ja. Uveklsingen på 323i er 1:2,93 og 325i har 1:3,15. De passer om hverandre, og du har ressonert helt riktig med hensyn til hva som må gjøres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henry Skrevet Mai 12, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2005 ok, takk for d Hvordan vil dette påvirke bilen da? sidet utvekslingen er forskjellig... Det vil vel påvirke akslerasjonen enten den ene eller andre veien? Noen som har gjort dette og vet om det er en forholdsvis enkel jobb? Er det bare å skifte over akslingene og feste klokka? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Mai 13, 2005 Share Skrevet Mai 13, 2005 Jeg tror ikke det påvirker bilen så fryktelig mye. Du vil nok merke at den går på litt høyere turtall enn før, og aksellerasjonen kan muligens bli noe bedre. Jeg har byttet diff på min bil, og det er litt tungt arbeid, men helt overkommelig. Skru av tre akslinger, løsne pluggen til speedometer-sensoren, løsne diffen fra traversen (ikke ligg under den med kroppen for den er litt tung). Jekk inn ny diff, og feste. Du skulle muligens sjekket om du må gjøre noe med speedometer-sensoren. Jeg er ikke sikker på om du kanskje må flytte den originale over. Det er det sikkert noen som vet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mai 13, 2005 Share Skrevet Mai 13, 2005 Du vil nok merke ganske mye på aksen,. Kan du måle 0-100 før og etter bytte av diff ? Hadde vært moro å vite hvor mye det utgjør, så kan du gi tilbakemelding. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henry Skrevet Mai 13, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2005 Dere mener da at det betyr at akslerasjonen vil bli en del bedre? Det blir vel ikke så aktuelt da, når den er gira med 1:2,93 så blir det vel litt feil.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå