Rogern Posted May 12, 2005 Posted May 12, 2005 en kompis av meg har en m3 e-30 2,3 16v,og bilen begynte å gå på 3 sylindre. den fikk bensin og den tente rett,så han satte den inn på verksted for å finne årsaken. di fant ut at d var 85% svik på sylinder nr.4. nå har vi tatt av toppen for vi tenkte d var ventilene,men di (ser) bra ut. kan d være en stempelring istedet? eller holder d å slipe ventilene? går d an å finne ut om d er stempelringene uten å ta ut stemplet?
Rogern Posted May 13, 2005 Author Posted May 13, 2005 fant ut at når ventilene er stengt å du lyser under dem kan du se at d er en glip mellom ventiler og topp, så di tetter sikkert ikke 100%...
bimmerdude Posted May 13, 2005 Posted May 13, 2005 Man kan finne ut om det er stempelringer eller ventiler som lekker ved en komrpesjonstest. Hvis kompresjonen øker ved å ha litt olje i gjennom tennplugghullet er det stempelringene som er dårlig, øker ikke kompresjonen er det ventilene.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now