Jump to content

Recommended Posts

Posted

en kompis av meg har en m3 e-30 2,3 16v,og bilen begynte å gå på 3 sylindre. den fikk bensin og den tente rett,så han satte den inn på verksted for å finne årsaken. di fant ut at d var 85% svik på sylinder nr.4. nå har vi tatt av toppen for vi tenkte d var ventilene,men di (ser) bra ut.

kan d være en stempelring istedet?

eller holder d å slipe ventilene?

går d an å finne ut om d er stempelringene uten å ta ut stemplet?

Posted

fant ut at når ventilene er stengt å du lyser under dem kan du se at d er en glip mellom ventiler og topp, så di tetter sikkert ikke 100%... :?

Posted

Man kan finne ut om det er stempelringer eller ventiler som lekker ved en komrpesjonstest. Hvis kompresjonen øker ved å ha litt olje i gjennom tennplugghullet er det stempelringene som er dårlig, øker ikke kompresjonen er det ventilene.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...