Jump to content

Kobling av elektrisk radiatorvifte


Recommended Posts

Posted

Koblet opp en 12 volts elektrisk vifte i bilen min. Brukte 2.5 kvadrats ledning og en sikring på 15 ampere. Sikringa smalt med en gang. Skiftet til 30 amperes sikring og den smalt etter ca 1 sek. Har jeg brukt for tynn ledning eller kan det være noe annet som er feil?

Posted
koblet via termostat?

gammel vifte du har brukt? 15 amper burde jo holdt til "alt". den går rett vei?

Koblet via manuell bryter. Fikk den til å gå ,en stund på en ny 30A sikring, men den gikk og. Får ikke tak i større sikringer før i morgen.

Posted

Hadde el.vifte i min 325. Den koblet jeg bare opp med parklyspæra på førersiden og satt i en litt størresikring...fra 5 til 15 tror jeg det var...funka fint det, hadde vifta i bilen i ca 1år og stoppa aldri. Var vifta fra toyota da :P

MEN bråka som f*** så satt i den goe gammle viskosevifta heller.

Posted

jeg skulle bygge om til vifte, men jeg fant ikke ut hvor jeg skulle plassere den. det er ikke plass mellom motor og radiator, satt du vifta forran radiatoren kanskje? å koble den på en bryter er jalla mekk. under radiatoren din er det en liten propp som du kan ta ut, få tak i en bryter som slår over når den finner ut at vannet er for varmt, da slår vita seg på av seg selv. golf 1 har et veldig enkelt opplegg.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...