Gå til innhold

Hva synes dere om kebab trilla mi? *knis*


 Share

Anbefalte innlegg

Syntes også 0.7-0.8 på langkjøring hørtes litt mye ut for en 525d, men det kommer jo an på last og kjørestil. Har du automat?

Kjørte en X5 3.0d 218hk rimelig hardt noen km, og jeg mener den lå på mellom 0.9 og 1 liter.

hagenisse, husker du hva E60 525daen vi kjørte brukte? _Tror_ den lå på rundt 0.9? Og da var vi ganske harde på gassen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry men i farta her så husker jeg ikke dim(er hvertfall 18" og 45 profil hvis jeg ikke husker feil) Trykket ligger ca på 40psi rundbaut.

Dekkene er Bridgestone Potenza som skal være bra i forhold til grep, men dessverre ikke så bra på komfor og dekkstøy. Hadde Goodyear F-1 (3`rd generasjon) på en Golf 4 tidligere det var til sammenligning meget komfortabelt og nesten ikke sporing(18")

Lurer på om det blir Goodyear på BMW`en neste gang det skal handles dekk.

Continental PreniumContact er dekket! :) Bra mot støy comfort vannplaning ligger bra på veien best i test! men så var det prisen litt dyr :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,7 og 0,8 er normalt det gutter :) Min bruker nå gjennomsnittet 0,65 blandet og jeg har 520d 4syl og han har 6syl vis jeg vet riktig :)

Da ser jeg ikke helt grunnen til å ha det som noe argument på kjøpe diesel. Jeg har klart å presset min 320i ned i 6.2 (i følge kjørecomputer) på langkjøring. Men slik kjører jeg ikke til vanlig, så 0.8 er det "vanlige".

Til deg Tort:

Som noen andre sier, prøv å øk lufttrykket. Har du hjul med "rette" kanter, vil også dette være en grunn til litt sporing. Mønster og mønsterdybde spiller også inn en del.

Viss du er inne på tanken å skifte dempere uansett, kan du jo gå for et komplett senkesett som ikke er så sportslig og stift. Mener det skal finnes merker som er tilpasset litt mer komfort. Etter dette bør du ta 4 hjulskontroll, som igjen kan hjelpe deg med sporingen (så fremt det er noen "skjevheter").

Du kan foressten spørre Gunnar (admin på forumet), om du kan få deg en mappe under brukergalleriet. Du må forsatt laste opp bildene, men det er iallefall på "samme siden". Sjekk linken for mer info: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bruker den på mila? Blandet, by og lankjøring!

Den er faktisk ganske gjerrig, ligger vel på 0,7-0,8 på langkjøring.

På bykjøring blir det vel verre siden jeg liker og tråkke på gassen. 8):twisted:

Hmm.. Er det ikke en diesel da? 0,7-0,8 er jo det en bensin BMW pleier bruke på langkjøring...

Syns ikke det var noe bra for å være diesel gitt..

Tenkte jeg skulle la være å overdrive da, men sist jeg kjørte langtur så brukte den 0,64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen! 8) (misliker ordet "kebabtralle" jeg da.... :?

Liker ikke det jeg heller...men det var hele vitsen da... Veldig fornøyd med bilen.

Fikk høre det så mye for noen år siden at jeg begynte å gi faen. Etter det har jeg knapt hørt noen ikke-BMWere kalle det kebabtralle. Er jo ikke noe moro å mobbe oss for det lenger når vi ikke bryr oss. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen! 8) (misliker ordet "kebabtralle" jeg da.... :?

Liker ikke det jeg heller...men det var hele vitsen da... Veldig fornøyd med bilen.

Fikk høre det så mye for noen år siden at jeg begynte å gi faen. Etter det har jeg knapt hørt noen ikke-BMWere kalle det kebabtralle. Er jo ikke noe moro å mobbe oss for det lenger når vi ikke bryr oss. ;)

En kompis som kjører Honda mobber BMW'n til meg og en annen kompis hele tiden...får høre kebabtralle ganske ofte..Han er vel bare missunelig! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,7 og 0,8 er normalt det gutter :) Min bruker nå gjennomsnittet 0,65 blandet og jeg har 520d 4syl og han har 6syl vis jeg vet riktig :)

Da ser jeg ikke helt grunnen til å ha det som noe argument på kjøpe diesel. Jeg har klart å presset min 320i ned i 6.2 (i følge kjørecomputer) på langkjøring. Men slik kjører jeg ikke til vanlig, så 0.8 er det "vanlige".

Til deg Tort:

Som noen andre sier, prøv å øk lufttrykket. Har du hjul med "rette" kanter, vil også dette være en grunn til litt sporing. Mønster og mønsterdybde spiller også inn en del.

Viss du er inne på tanken å skifte dempere uansett, kan du jo gå for et komplett senkesett som ikke er så sportslig og stift. Mener det skal finnes merker som er tilpasset litt mer komfort. Etter dette bør du ta 4 hjulskontroll, som igjen kan hjelpe deg med sporingen (så fremt det er noen "skjevheter").

Du kan foressten spørre Gunnar (admin på forumet), om du kan få deg en mappe under brukergalleriet. Du må forsatt laste opp bildene, men det er iallefall på "samme siden". Sjekk linken for mer info: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=91

Jeg sier blandet kjøring altså i byen og lite langkjøring....litt sånn villt kjøring så er 0.65 jævlig bra, vis det er bare langkjøring så bruker min 0.48 :) Så vitsen er der forsatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier blandet kjøring altså i byen og lite langkjøring.... litt sånn villt kjøring så er 0.65 jævlig bra, vis det er bare langkjøring så bruker min 0.48 :) Så vitsen er der forsatt :)

DU sier det ja, men Tort skrev følgende:

Den er faktisk ganske gjerrig, ligger vel på 0,7-0,8 på langkjøring.

På bykjøring blir det vel verre siden jeg liker og tråkke på gassen. 8):twisted:

Kanskje han mente blandet kjøring, ikke vet jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...