Gå til innhold

Tonede ruter

Kenzuke
 Share

Anbefalte innlegg

Nu er sola kommet for fullt her i Alta også, å da lurer jeg på om jeg skal sote / tone rutene mine ! Tror jeg skal gå for 70 - 80%, å soter helt rundt. dvs levner frontruta urørt ;)

Ringte til det lokale glasservice, å fikk en pris på ca 5500,- for alle rutene rundt om!! :shock: Fyren på verkstedet foreslo at jeg kunne prøve å bare bruke gardina i bakruta, å tone siderutene for å se om jeg synes det blir bra. Kan tenke meg DEN tunelleffekten! Hva med to gardiner bak? :) Noen som har prøvd? Høres ganske jalla ut, men sparer jo masse peng, å blir jo nesten helt likt! :roll:

Hva betaler forresten dere andre for samme jobben hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil påstå at det er enklere å tone en touring enn en sedan... ser for meg at bakruta på en sedan er noe herk.

Men ser ikke helt problemet med å droppe toningen bak og bare ha rollo?

Er det 70-80% lysgjennomslipp du snakker om? I så fall er det jo veldig lys toning, så da vil rolloen være mørkere enn det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solfilm

Bilens frontrute kan i henhold til den internasjonale forskriften R43 ikke ha lavere lysgjennomgang enn 75 %. Kravet til glasset i framdører ligger på 70 % når det er innenfor førerens siktfelt. For de øvrige ruter i bilen finnes ingen slike bestemmelser.

Påføring av såkalt solfilm må ta hensyn til disse kravene.

Solfilm finnes i et stort og variert utvalg, både hva gjelder farger og mørkhetsgrad.

For å oppnå et godt og tilfredsstillende resultat, må lokalet som benyttes i denne sammenheng være absolutt rengjort og støvfritt.

Ta en prat med et av våre verksteder for råd og veiledning når du skal velge om og hvilken type film du bør velge.

Solfilm kan være effektivt for å skjerme mot oppvarming av kupeen og mot uønsket innsyn i bilen.

Prisen er ikke avskrekkende.

3000 - 4000 kroner for en stasjonsvogn - mellomklasse.

Framdører og frontrute ikke medregnet.

Ta kontakt for pristilbud på din bil.

Fakta:

redusere opptil 80 % av solens varmestråling

redusere opptil 44 % varmeutslipp om vinteren

redusere blendende sollys

hindre uønsket innsyn

redusere bleking av gardiner og møbler i hus

redusere bleking av interiør i bil

http://www.bilglass.no/forbruker/index2.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte til det lokale glasservice, å fikk en pris på ca 5500,- for alle rutene rundt om!! :shock:

Hva betaler forresten dere andre for samme jobben hos dere?

Jeg hørte etter om det samme hos GV-Reklame (Verdal), som er plassen for slikt heromkring, og han sa 5000 for alle rutene, men da måtte jeg prøve å ta ut hattehyllen før jeg kom dit med bilen..den kom til å bli i veien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...