need4quattro Skrevet Mai 20, 2005 Share Skrevet Mai 20, 2005 Plages med høy tomgang på min 320i e30 85mod. Når jeg starter motoren kald, vil den ligge på ca 1100 omdr. Når den etterhvert blir lunket (2 min på tomgang) vil den stige opp til ca 1500 omdr. Der vil den ligge ved varm motor. Har sjekket etter vacumlekasje. Hva kan være feil? Kan det være kaldstarten som er på hele tiden? Hvor finner jeg denne og hvordan sjekker jeg eventuelt den? Trenger sårt hjelp siden den skal på eu-godkj. om en par dager.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Mai 20, 2005 Share Skrevet Mai 20, 2005 Hva skjer når du trekker av tomgangsregulatoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
need4quattro Skrevet Mai 20, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2005 Nå er ikke jeg en BMW guru, så hvor ligger tomgangsregulatoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Mai 20, 2005 Share Skrevet Mai 20, 2005 som regel ved insuget, ser ut som en vindusspylemotor hehe men jeg er mest kjent med E34.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
need4quattro Skrevet Mai 20, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2005 2 sek skal jeg poste et bilde så får du peke...hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
need4quattro Skrevet Mai 20, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2005 Link til bilde: http://foto.vg.no/show_image.php?bid=20185673 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
need4quattro Skrevet Mai 21, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2005 Virkelig ingen som kan hjelpe meg med dette? Hvor justerer man tomgangen? Har prøvd å justere på LMM uten at det ble noen som helst forskjell.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 21, 2005 Share Skrevet Mai 21, 2005 Bildet ditt fungerer ikke.. Tomgangsregulatoren sitter på en liten slange ut fra den store tykke bøyde innsugsslangen (fra luftfilterboksen). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psyfoon Skrevet Mai 22, 2005 Share Skrevet Mai 22, 2005 Vet ikke helt hva som kan være årsaken til problemet, men det er tvilsomt at det blir løst ved å justere tomgangen. Som regel er ett eller annet galt hvis du plutselig må begynne å justere tomgangen, det kan resultere (erfaringsmessig) i at motoren oppfører seg litt "merkelig" og går ujevnt på tomgang hvis du får senket den til riktig nivå når problemet ligger et annet sted. Kan være flere årsaker til problemet ditt, så det kan være litt vanskelig å finne ut av, dessverre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
need4quattro Skrevet Mai 22, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 22, 2005 Kjøpte bilen nå nettop, så jeg vet ikke hvorfor tomgangen er slik den er. Ingen som har noen tips da? Jeg kan ikke finne kald starten heller?? Tomgangsregulatoren er ikke der hvor dere beskriver, tror nok dere tenker på nyere motor. Den som sitter i er en 320 fra 1985. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå