Hhenrik Skrevet Mai 22, 2005 Share Skrevet Mai 22, 2005 Skal ta et olje skift på min 325i e30, skal bytte filter og olje, Men er usikker på hvilken olje jeg bør bruke.. Hørt at helsyntetisk kan blir for "tynt" for en så gammel bil. Pris har null betydning, så hvis noen har noen gode erfaringer med noen merker, så hadde det vært fint om de ga lyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Mai 22, 2005 Share Skrevet Mai 22, 2005 Mahle filter og mobil1 5-50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sdfdsfds Skrevet Mai 22, 2005 Share Skrevet Mai 22, 2005 Bruker 5W/40 på min 88 325i, funker fint det, har ikke brukt noe olje siden jeg satte motoren i bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ewadE30 Skrevet Mai 26, 2005 Share Skrevet Mai 26, 2005 har selv en bmw e30 og ble anbefalt å ikke bruke helsyntetisk ettersom motorene visst nok var vant til helt vanlig mineralolje. ihvertfall på eldre biler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet Mai 26, 2005 Share Skrevet Mai 26, 2005 Dessuten gir helsyntetisk mye høyere tikkelyd fra ventiler (mye mer flytende) Den smører dog bedre da. Jeg har bare brukt alt på min 320i 85. Kjører dog kun halvsyntetisk etter div tester. Merker jo ikke noe forskjell. Bilen SKAL jo bruke litt olje. Snakk om lite da, men 1-3dl /halvår er ikke urimelig. Kjører Havoline 10w-40. Minst ventiltikking av de merkene jeg har prøvd. Og jeg er LEI ventiltikking. |Hit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå