Hylland Skrevet Mai 23, 2005 Share Skrevet Mai 23, 2005 Har problemer med å starte bilen min.. Var dårlig batteri før, men så vart det bra igjen.. Sto på lading i 2 dager.. Er eit eller anna som tappa strøm av batteriet trur eg.. Men når eg tar starthjelp og vrir om tenninga, så får eg berre ein tikkelyd i begynnelsen.. Dette er samme lyd som kjeme når eg køyre litt med bilen for så å stoppe den og prøve å starte den igjen.. Høyre berre tikk tikk tikk tikk dritraskt.. Så blir batteriet svakere og svakere?? Nokon som veit kva det kan vera?? I tillegg sier køyrecomputeren min at det er noko feil på betriebsanl. Nåken som veit kva det er??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Mai 23, 2005 Share Skrevet Mai 23, 2005 betriebsanl. Betyr bare at du her en feil på anlegget dit. ( kan være batterianlegg, kan skje vist du kobler av batteriet men tenningen på å sånt) men for meg høres det ut som du har problemer med starteren.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Mai 23, 2005 Share Skrevet Mai 23, 2005 den tikkinga der er startern din ja mest sannsynlig hvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drno Skrevet Mai 23, 2005 Share Skrevet Mai 23, 2005 Hatt det problemet på eldre biler, har vært børstene på starteren som har vært utslitt. Kjenner ikke starteren på din modell, men hvis den har "vanlige" børster, ville jeg sjekket om de var slitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
valle Skrevet Mai 26, 2005 Share Skrevet Mai 26, 2005 Få sjekket syrenivået og kvaliteten på batteriet. Kan være en celle på batteriet som er gåent. Sjekk også ladingen fra dynamo. (Bør være fra 13,5-14,5V) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Mai 26, 2005 Share Skrevet Mai 26, 2005 mål ladinga, burde ligge rundt 14-14,4 volt! Få en kamerat til å måle spenninga på batteriet når du drar på starter`n, synker den under 10,5 volt så er batteriet kaputt! Det høres ut som en batteri feil siden det blir dårligere og dårligere fort! Hvertfall hvis batteriet har vært litt kranglete fra før! Kanskje prøv et annet batteri, Biltema har startbatterier til 3-400kr med 2 års garanti! Det kan også være dårlig jording til motor/starter. Ved høy strøm vil motstanden øke og da blir spenningstapet stort, selv på korte avstander! Motstand=spenning/strøm vettu Prøv også å måle rett på starter`n. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XpreZ Skrevet Mai 26, 2005 Share Skrevet Mai 26, 2005 Skal gi deg et godt tips, jeg jobber med batteri!!! kobble batteri til jord, og stikker pluskabelen borti pluspolen på batteriet, hvis d da gnister, er det noe som trekker støm! ta da og gjør dette gjenntatte ganger mens du tar ut en og en sikkring for og finne ut hva det er som trekker strøm! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Mai 26, 2005 Share Skrevet Mai 26, 2005 Har problemer med å starte bilen min.. Var dårlig batteri før, men så vart det bra igjen.. Sto på lading i 2 dager.. Er eit eller anna som tappa strøm av batteriet trur eg.. Men når eg tar starthjelp og vrir om tenninga, så får eg berre ein tikkelyd i begynnelsen.. Dette er samme lyd som kjeme når eg køyre litt med bilen for så å stoppe den og prøve å starte den igjen.. Høyre berre tikk tikk tikk tikk dritraskt.. Så blir batteriet svakere og svakere?? Nokon som veit kva det kan vera?? I tillegg sier køyrecomputeren min at det er noko feil på betriebsanl. Nåken som veit kva det er??? Prøv og ladd opp igjen batteriet ditt og mål ladespenningen,er den for lav er det sikkert børstene som må skiftes.Ingen vits å prøve med starthjelp når batteriet er utladet. De tikkelydene får du når batteriet er nesten helt utladet,er vel noe releèr som tikker. Betriebsanleitung=Instruksjonsbok(tror jeg) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Mai 26, 2005 Share Skrevet Mai 26, 2005 den klikkelyden er sannsynligvis innslaget som prøver å slå inn, men spenningen er for lav.. er batteriet kaputt så vil du måle lav spenning under belastning pga den indre motstanden i batteriet er for høy, altså du kan måle 12volt på batteriet når bilen er slått av og når du vrir på startern vil spenninga synke endel! kanskje 10 volt! prøv dette! se det jeg skrev over! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Mai 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2005 Bilbatteri på Biltema?? Hmm.. Meinte han eg kjøpte bilen av sa at det batteriet som stod i var dyrt.. huska ikkje ka han sa det kosta, men det var visst eit eller anna spesialbatteri eller nåke sånt.. Var sikkert berre bullshit.. Men eg har ein 1600w forsterkar som drive 2 12" i bagasjerommet... Har ikkje kondensator osv... Burde eg ha det?? er pioneersubber.. Veit ikkje kor kraftig dei e, men forsterkeren e jævli bra... Burde eg kjøpa ein kraftigare dynamo + kondenssator?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 Du trenger sikkert ikke noe større dynamo,men har du sjekket ladespenningen nå da?Det er det første du må gjøre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 jeg bruker batteri fra Biltema, funker det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Juni 4, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2005 Nå har jeg fått nytt batteri til bilen min... Skal sette det på imorgen, det står på lading nå.. Var nåken og såg på bilen, og dei meinte at det kun var dårlig batteri som gjorde at eg måtte "kjinne" den eistund... Finner det ut imorgen, så da gir jeg tilbakemelding! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Juni 5, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2005 Joda.. Det var batteriet.. Bilen starter uten problem.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå