Gå til innhold

Bilforsikring! hvem er billigst?

jcvold
 Share

Anbefalte innlegg

jeg har bmw`en for tiden forsikret på min mor,men no er jeg blitt 23 år,og stor gutt,så jeg tenkte å overføre den på meg.noen tips om billige forsikringselskap? har brukt kalkulatorene til både If og gjenstridige,og det kosta henholdsvis 18000,- og 37000,- kr! litt stivt!

hva mener de med "ekstrautstyr for intil x antall kroner" ?

er en 94`320,som har gått 163k og vil ha kjørelengde på 16k i året.

har alarm og egen garage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spare bank 1 er noe dritt. De ville ikke engang forsikre bilen min. Og det når den sto på far min med 75% bonus...

De var også mye dyrere generelt. Vi bytta forsikring til if, og tjente 7-8000 på det iforhold til spare bank 1...

Spare Bank var også veldig vanskelige å ha med å gjøre. dagen jeg kjøpte bilen, fikk jeg høre at jeg fint fikk forsikra bilen hos dem, men en uke(!!) etter fikk jeg melding om at forsikring på en bmw 325i var helt utelukkende hos dem. Ingen under 30 fikk forsikre en slik bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spare bank 1 er noe dritt. De ville ikke engang forsikre bilen min. Og det når den sto på far min med 75% bonus...

De var også mye dyrere generelt. Vi bytta forsikring til if, og tjente 7-8000 på det iforhold til spare bank 1...

Spare Bank var også veldig vanskelige å ha med å gjøre. dagen jeg kjøpte bilen, fikk jeg høre at jeg fint fikk forsikra bilen hos dem, men en uke(!!) etter fikk jeg melding om at forsikring på en bmw 325i var helt utelukkende hos dem. Ingen under 30 fikk forsikre en slik bil..

325 får ingen under 30 regga noen plass etter som jeg har forstått..men jeg fikk det lell hvis jeg var helkunde hos Gjensidige..tegna en innboforsikring som igjen gav meg 18% rabatt på bilforsikringa..så bil+inbo ble billigere enn utgangspunktet med bare bil hos gjensidige. Har 30% bonus,er 24år og betaler 5800,- i året :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

325 får ingen under 30 regga noen plass etter som jeg har forstått..men jeg fikk det lell hvis jeg var helkunde hos Gjensidige..tegna en innboforsikring som igjen gav meg 18% rabatt på bilforsikringa..så bil+inbo ble billigere enn utgangspunktet med bare bil hos gjensidige. Har 30% bonus,er 24år og betaler 5800,- i året :)

Jeg fikk ikke forsikra bilen på pappa for da kunne ingen under 28 kjøre den(Sparebank1)... Nå har jeg den på meg selv i gjensidige og betaler 9000(20 år, 20%, 16k km)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg alltid erfart at gjensidige er billigst, særlig på bmw. Ringte og hørte på en 735ia (1990mod) som ikke sto på kalkulatoren deres på nettet og var sikkert på at dette ble dyrt, men overraskende nok skulle de ikke ha mer enn 5500kr i året. Det må legges til at jeg har 70% bonus og at det var med delkasko og 16.000km i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 18 år, har forsikringen på meg selv. Betaler 12.000 i året, delkasko og 20.000 km i årlig kjørelengde, synes det er en grei pris... Har forsikring i If

ja,men det blir strax dyrere når du øker til 150 hk +!

var forresten innom siden til trygg hansa,der stod det med store bokstaver : "vi forsikrer ikke raske sportsbiler" :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...