Gå til innhold

Er det mange her på forumet som eier 02??

Psyfoon
 Share

Anbefalte innlegg

er nok Mange av oss som har interesse for de ja :)

men tror ikke det er så mange her inne som eier en dessverre..sikkert ett par stk kanskje.

er en Værsting RS-Blå med m3-turbomotor her i Kristiansund men har hverken sett bil eller eier på ei stund så han skrur og trimmer vel enda mer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det er det de fleste gjør me 02'er :D Tenkte å gjøre det da jeg kjøpte min 72' 1602 jeg også, men siden så mange "modifiserer" så er det jo mer sjeldent og spesielt med en original, så da ble det så jeg restaurerte/pusset den opp til original stand isteden. Er moro og sportslig å kjøre (iallfall etter datidens standard) selv om den er original. Vurderer å skaffe meg minst 1 til, da kommer jeg kanskje til å satse på litt større motor, senking, felger o.l, men jeg mener det er nesten bannlyst å begynne å sage og kutte i karrosseriene på disse bilene.. Det er tross alt ikke så veldig mange igjen på norske veier. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi først er inne på 02 - er det slik at alle som er interesserte i et restaureringsobjekt får tak i til en rimelig penge, eller er det mangel på slikt?

Det står nemlig en 02 i et gårdsrom 5 min unna her. Ser ikke ut som noen har noe særlig planer for den gitt.

02-1.jpg

02-2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. den så ikke så altfor ille ut den da :D Er vel greit å finne seg et oppussingsobjekt, men verre å finne et bra utgangspunkt tror jeg. Er jo kurrant å hente inn en fra sverige, ettersom veteranbiler er fritatt for toll, kun moms tilkommer. Er en god del tilsalgs i sverige.

Hvor befinner denne bilen seg, Gunnar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da måtte jeg i så fall ringt på døra! Kan jo alltids gjøre det, men er på feil kant av landet ihvertfall en måned til.

Hvis du ikke er langt unna kan jeg forklare hvor du skal kjøre, så finner du den nok selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psyfoon er trønder, så han er vel omtrent like langt unna Horten som du er, om enn i en annen himmelretning.

Psyfoon fikk forøvrig People's Choice for sin 02 på Lånke i fjor høst, faktisk før bilen var ferdig. Jeg mener å huske at du ble litt stolt, og sa noe sånt som at pokalen og stemmene fra tilskuerne gjorde at alle timene var verdt det da jeg overrakte premien til deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heldigvis har jeg ikke den :P heh

Jeg skjønner ikke hva du mener... Hva sikter du til med ordet "den"?

- 02?

- 02-interesse?

- den grønne 02en Gunnar viste bilder av?

- noe annet?

Den modellen mente jeg ;) måtte bare skrive fort, for så å løpe og gjemme meg siden alle dere liker den 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Jeg har ikke noe imot 02, men det er heller ingen favoritt. Har bortimot 10 tommeltotter når det gjelder bilskruing, så det passer ikke meg særlig godt å ha en gammel bil, siden jeg må bruke verksted til selv den minste ting... :? Men jeg tror 02 er en morsom veteranbil - probleme for meg hadde blitt å bestemme meg for om jeg skulle hatt en klin original en, eller om jeg skulle gjort noe med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker 02, men jeg mangler for tiden kapital til ett prosjekt, og så er det jo så mange fete BMW-modeller som er aktuelle. Mest aktuellt som prosjekt er nok en E21 323i e.l..... Men som sagt så er det ikke spes mye kapital i kassen for tiden... :cry:

Her er ett par bilder av 02'er som jeg syns er fete...:

bmw2002-desktop.jpg

2002-Turbo.jpg

Og så en av mine personlige favoritter:

HS0418.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psyfoon er trønder, så han er vel omtrent like langt unna Horten som du er, om enn i en annen himmelretning.

Psyfoon fikk forøvrig People's Choice for sin 02 på Lånke i fjor høst, faktisk før bilen var ferdig. Jeg mener å huske at du ble litt stolt, og sa noe sånt som at pokalen og stemmene fra tilskuerne gjorde at alle timene var verdt det da jeg overrakte premien til deg. :)

Stemmer nok at jeg er trønder ja, så det blir litt langt for meg å dra uten å vite om de skal selge den o.l. I tillegg ser det nesten ut til at den ikke har motor (høy fremme) så jeg vet ikke helt.. :?

Jeg ble nok litt stolt når jeg mottok den People's Choice-pokalen i fjor ja :D Hadde ikke forventet det i det hele tatt, så jeg husket at jeg sto og snakket i mobilen med en kamerat da du kom mot meg med pokalen. Jeg ble så sjokkert at jeg glemte å si noe i telefonen, fremfor alt å legge på. Holdt bare telefonen i hånden :D hehe. Så han kompisen min fant d ut ganske fort at jeg fikk pokalen for å si det sånn :)

Det er sant at det er sånne ting som gir en lønn for alle timene og pengene man har brukt på bilen, i tillegg til folk som kommer bort til en når man er på butikken o.l og slår av en hyggelig bilprat og forteller om deres opplevelser med en sånn bil da de var unge. 40-50 åringene blir liksom ungdommer når de ser en 02-igjen, så det er tydelig at disse bilene har en lang tradisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...