Gå til innhold

forskjell i bredde på dekk i samme dimensjon.

R Andersen
 Share

Anbefalte innlegg

jeg fikk nye dekk til min E46 i dag, og fikk meg en liten overraskelse!

har vært plaget av at dekkene har subbet littegrann i hjulbuene, og da dekkene mine var utslitt, så tenkte jeg at jeg skulle prøve ett annet merke. har kjørt med yohohama AVS sport, og de har jeg hatt på følelsen av at er veldig brede i forhold til andre dekk i samme dimensjon. bestilte falken dekk som jeg har ment er litt smalere, og det viste seg å stemme.. falkendekkene (265/30-19) var ca 3,5 cm smalere enn yokohama-dekkene! så da tror jeg at jeg er blitt kvitt subbingen.. :D

men det er jo litt spesiellt att det skal være så stor forskjell på samme dimensjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ingen ting med skuldrene å gjøre. selve bredden/flata er mye bredere. falken bak-dekkene er nesten like smale som 235/35 framdekkene mine (yokohama). når jeg la begge på bakken, så var yokohamadekket mye høyere. selger dekk selv, og har sett at det har vært forskjell før, men at det skulle være så stor forskjell syntes jeg er merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

falken 245 dekk har samme bredde som pirelli 225 dekk... smalt med andre ord... :P

hehe! ja, jeg har alltid lagt merke til at falken har vært smale. har sett på andre biler med lik bredde på felg som meg, og da har de hatt skikkelig utdratte dekksider, mens yokohamadekkene er helt rette. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har inntrykk av at toyo også er smale. i allefall i forhold til bridgestone. noen som vet om rulleomkretsen også aviker like mye som bredden på samme dimensjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også merket meg at det er endel forskjell mellom ulike dekkmerker. 3,5cm synest jeg var mye.

Mine Falken dekk er faktisk litt bredere enn mange andre dekk i samme dimensjon. De ser slik ut:

IMG_2463lite.sized.jpg

nå er jo dekket ganske bredt (265), så det blir jo ikke så stor forskjell på ett 215 dekk, men 3,5 cm er en del ja.. yokohama-dekket ser MYE bredere ut. har vist det til et par andre, og de har ikke trudd at det er samme dimensjon. ikke før de har dobbeltkontrollert.. noe jeg gjorde et par ganger da jeg fikk dem.. :D

toyo-dekkene har jeg også inntrykk av at kan være litt smalere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...