Gå til innhold

Neiiiii !!1 // Eller ting begynner å ordne seg nå :P

Share

Anbefalte innlegg

Har jo pusset opp en M-tech fanger over tid nå!

Og IDAG skulle den jo lakkeres opp sammen med lyktelistene (hjemme i garasjen)

Så, pappa tar på grunning og lakkerer etterpå.

Så var det jo bare klarlakken igjen! Da pappa var så å si ferdig med å lakkere, ser jeg at fronten sklir og faller rett ned i garasjegulvet med våt lakk. Jeg hadde bare lyst å legge meg ned og hylskrike! :cry:

Men jeg ser det positive i dette. For det var en 2-3 plasser vi fant hvor jeg ikke hadde vært skikkelig nøye med forarbeidet når jeg pusset det ned.

jaja, da fikk jeg helge-arbeid :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, slikt er kjedeli..misunner deg ikkje vertfall, jobbet så lenge med noe og er godt fornøyd og så skjer noe sånt #-o Må slenge ut bilder når du er ferdi igjen..skulle laget en "how to" du her vettdu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan føye meg inn i "NEIIIIIIII"-rekken.

Kjøpte bil i går, og i dag, den andre dagen jeg eier den, punkterer faenskapet... Merka ikke noe før en kompis hørte noe surkling/pipling fra venstre fremhjul, og gjett hva, der sto det en skruejævel :evil:

Som om ikke det var nok, klarte jeg å knekke av den lille styrepinnen på det ene blinklyset fremme når jeg skifta pære.

Jippi, da blir det lapping i morgen, og det passer jævlig bra siden jeg er så stinn av gryn nå... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, sånnt er så kjipt, hadde sånnt når jeg lakka lyktelistene, tok på klarlakken altfor tidlig, og da boblet jo hele fargen vekk :shock:

Faen då blei eg pissde ;) Men snart er det tid for oss å sammenligne???

ka tid får du på fronten tror du? Bilen min skal in til lakkering på mandag over helga nå...oooh, er såå spent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal pusse ned fronten over helga.

Har oppfordret 2 kompiser av meg til å komme og gjøre dugnad :lol:

Så jeg får vingen på Onsdag! Så til helga kan vi sammenligne.

Tenkte jo å lage en howto på dette :\

Men det ble aldri noe av når jeg ikke fant ladderen til digikameraet.

Men jeg kan godt lage howto, nå.

Må jo spakle og legge glassfiber på 2 nye plasser nå så :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må spore av her med en liten morosak om første gang jeg lakkerte :D Hadde en yamaha moped som jeg skulle lakkere signalgul og sort, med forskjellig farge etter sidedekslenes profiler. Så da lakket jeg gult først og skulle vente til det tørket. Men så ivrig som jeg var, maskerte jeg litt vel tidlig, og brukte da selvfølgelig adresseavisen og tape :oops: . Og lakkerte svart. Når jeg så fjernet maskeringen, satt avisa omtrent fast i lakken og du kunne lese adresseavisa speilvendt på sidedekslene mine, OG bensintanken.. Om jeg ble jeg mobbet..?? JA.. hehe :P

Det er heldigvis 10 år siden nå da, så jeg er blitt LITT flinkere iallfall.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var fronten på nytt pusset ned, lagt glassfiber og spaklet!

Må si meg veldig fornøyd med dette grunnarbeidet! den minste ripa ble spaklet ;)

Så nå er vel fattern på lakkeringsverkstedet og henter lakk.

Og deretter regner jeg med han lakkerer opp fangeren til jeg er ferdig på jobb! Nå er jeg spent :)

AGUILERA: Hvordan går det til deg? Lenge til vi skal sammenligne? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey sjef.

Hva du mener med å bygge om fronten er jeg litt usikker på.

Men ta f.eks fangeren jeg fikset opp som var bristet i leppa nede.

Der tok jeg først å reinskjærte bristet. Så tok jeg å la glassfiberet på plass. Når det var stivnet brukte jeg en pussemaskin, og pusset bort kantene, slik at det ble flatt med resten av leppa. Deretter la jeg spakkel over. så pusset jeg det også ned på pussemaskin, før jeg tok handa og pussepapiret fatt (begynte med P320) bare for å ta det groveste. Så avsluttet jeg med P800 for å få det perfekt..

Du pusser ned fangeren først, og legger spakkel på absolutt alt som er av riper / kan se ut som riper.

Det er litt arbeid med selve pussinga, men er ikke noe stress.

Glassfiberet og spakkel er bare morsomt å holde på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, okei du skal modde litt på fronten :)

Jeg ville først saget bort det du skal ha vekk, for så å bruke vinkel sliperen og få det enda lengre ned mot selve "ramma" på fronten.

For så å peise på meg pussemaskin. Tror det kan bli bra. :wink:

Vinkelsliper og pussemaskin hadde vi liggende hjemme. :?

Pussepapir, Glassfiber og grunning får du kjøpt på malerbutikker, Byggmakker etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke ødelegge fangeren helt ;)

Glassfiber kan fikse alt!

husk når du legger glassfiber, så legger du først på litt sånn "veske" så legger du glassfiber duken over, for så å legge over med litt "veske", sånn aat duken blir bløt.

Lykke til :)

Dette kan jo du lage en howto på.

Hvordan modde en original front?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...