Iver Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 Så på Supersprint sin hjemmeside at de hadde dyno kjørt 3,0litern til over 295hk originalt. Kan det stemme? Rart hvis en så seriøs aktør i markedet som SUPERSPRINT lyver om noe sånt. Varierer sikert noe fra motor til motor, men synes det var stor forskjell fra de oppgitte tallene fra BMW på 286... Noen som vet om det er spesielle avgiftsnivå når effekten kommer opp i over 280? Mye japansk som er opgitt til f.eks 280hk (Skyline eksempelvis) for å få litt billigere avgifter. Kom meg for øret at denne motortypen er levert med enkel Vanos, dobbel Vanos og ingen Vanos. Trodde det kun var 3,2 som var levert med dobbel?? Iver Regner med man må ut med kammene for å se hvilken Vanos man har eventuelt se papirer på motor/chassinummer på bilen og ringe BMW forhandler???? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 3.0 literen har som regel mere effekt enn det bmw oppgir, mens 3.2 literen har mindre enn bmw oppgir. ingen regel uten unntak.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axl Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 ja har også hørt at 3,0 avogtil yter litt mer enn oppgitt. ellers så har jo 3,0 motoren i m3 gt 295 hk. mulig det er en slik de har testet? 3,0 har enkel vanos, og 3,2 har dobbel vanos. du ser det ved å åpne pannseret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iver Skrevet Mai 27, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2005 Trodde og at min hadde enkel. Men snakket med han som skal levere kammer til min, han sa at det fantes forskjellige oppsett på min motor. På hjemmesiden til BMW Car club så står det at den motoren har enkel, men blir noe usikker. Har bestemt meg for å skru ut kammene og sende de, da får man iallefall rett kammer. Tror ikke de testet GT motoren, står iallefall ikke noe om det i teksten. Jaja uansett gøy med litt ekstra effekt, så hvis det stemmer at den gir mer så er jo det bare bra. Iver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 Noen som vet om det er spesielle avgiftsnivå når effekten kommer opp i over 280? Mye japansk som er opgitt til f.eks 280hk (Skyline eksempelvis) for å få litt billigere avgifter. Grunnen til at mange japanske biler har 280hk er noen lover og regler der nede. Det har ikke noe med avgiftene å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iver Skrevet Mai 27, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2005 Takker for den Frode!!! Iver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 Basisversjonen M3 coupe.Motor: S50 B30 M-Power, seks-sylindret rekkemotor med blokk i støpejern, og aluminium DOHC 24-ventilers topp, VANOS. Volum 2 990 ccm, boring og slaglengde 86,0x85,8 mm, kompresjon 10,8:1. Bosch Motronic 3.3 innsprøytningssystem. 286 HK ved 7 000 rpm, 320 Nm ved 3 600 rpm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 Noen som vet om det er spesielle avgiftsnivå når effekten kommer opp i over 280? Mye japansk som er opgitt til f.eks 280hk (Skyline eksempelvis) for å få litt billigere avgifter. Grunnen til at mange japanske biler har 280hk er noen lover og regler der nede. Det har ikke noe med avgiftene å gjøre. Mener jeg har lest noe annet. At Japanere har en eksplosiv avgiftsøkning på 210Kw(blir vel ca 285.6hk). Og derfor for å ha muligheten for å kunne selge sportsbiler i japan, som skyline, Rx7, 3000GT osv, så må hestekreftene være under disse 210Kw'ene. Hvis ikke så er d jo ingen som vil kjøpe bilen ettersom prisen blir langt høyere hvis man feks drar ut 300hk av samme motoren. Akkurat Skyline V-specII R34 skal vel ha 276hk ved 6200rpm som er ved rødmerkningen på en standart R34, men hvis du trykker motoren til nærmere 7200rpm(som sikkert ikke er helt bra for en orginal motor), så får man vipps 303hk. Mener nå ihvertfall det var det jeg leste i et britisk japsebilblad hos en kompis som er japsebilfanatiker. Kan være det jeg mener sto i bladet er feil, så tar forbehold Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 Noen som har sett litt på autofil kansje? "eksplosiv avgiftsgrense"....sitat fra innslaget om skylinen det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 Mener nå ihvertfall det var det jeg leste i et britisk japsebilblad hos en kompis som er japsebilfanatiker. Kan være det jeg mener sto i bladet er feil, så tar forbehold Jeg ble litt usikker jeg nå, for dette er bare noe jeg har hørt for lenge siden. En solid avgiftsøkning etter 280hk vil nok effektivt sette en stopper for biler med større motorer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 Noen som har sett litt på autofil kansje? "eksplosiv avgiftsgrense"....sitat fra innslaget om skylinen det Hehe, ja, stemmer d. Men sto d samme i bladet(bare på engelske seff)...hmm, kansje larsen har lest det også? Skal prøve å få fatt i det og få d avklart en gang for alle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 Ut fra det jeg har fått med meg, så har dere alle feil, men Frode er nærmest.. Det jeg har lest er at det ikke er avgifter, og at det ikke er lover, men en "gentlemens agreement" bilprodusentene mellom, tilsvarende 250km/t-grensen i Tyskland som alle bortsett fra Porsche er med på. I Japan har alle vært med fra det ble innført for 15 år siden, og bilene har derfor vært begrenset til maks 276hk (tror jeg) der nede, mens eksportmodellene ofte har hatt mer. Leste for noen måneder siden at denne grensen av forskjellige grunner nå var opphørt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennyZM Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 Tviler på at den er opphørt. Har tilgode å se en japan bil med over 276 hk. Selv en 4.2 V8 har ikke mer enn 276 hk.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 27, 2005 Share Skrevet Mai 27, 2005 Leste det som sagt for noen måneder siden. Kan godt tenkes det bare ble bestemt at den _skal_ opphøre, og at datoen er satt en gang i fremtiden. Regelendringer i bilbransjen pleier å gå over tid for å gjøre ting mest mulig rettferdig. Stakkarene med begrensede biler hadde nok plutselig fått dårligere betalt for bilene sine om det hadde blitt innført på dagen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken M Skrevet Juni 14, 2005 Share Skrevet Juni 14, 2005 Ikke lov til å selgestørre MC enn 750 også, etter som en kammerat av meg fortalte/mente. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå