L.. Skrevet Mai 29, 2005 Share Skrevet Mai 29, 2005 Mitt første innlegg her. Sommeren nærmer seg så jeg vil ha bilen i form. Jeg har en mørke grønn metall E36. 94\95 mod. 318i Sedan Jeg kjøpte den i fjor sommer. Fikk den rett fra Tyskland. Og er stortsett fornøyd med bilen. Den er helt strøkken inni. Men lakken er ikke like bra. Som mange biler som kommer fra tyskland. Det fulgte med en lakkflaske (som er helt grei), pluss en blank en. (Som gjør lakk rep helt jævlig!!!) Er det en del steinsprut i fronten. Ikke så synlig før jeg studerer, men irriterende nok. Lakken er sterk og grønn ennå. Men du kan se masse overflate striper over alt. Som om den har blitt missbehandlet med grov svamp. Et par nøkkel striper er det blitt her i bergen også. Sukk. Særlig en dyp en RETT OVER BMW merket i fronten og litt nedover panseret. Er det noen mulighet for å reparere skadene som ikke koster skjorten?Finnes det noen flinke lakkerer i bergen's området som kan hjelpe meg? Håndtakene er også blitt litt falmet og fått på seg grønn voks av alle ting, så de vurderes å byttes. Men er det lett å bytte låsen? Hva vil et nytt vindu i fronten koste å pusses eller byttes? Hvor vanskelig er det å montere el-vinduer? Tenker på strekke ledning og bryter ol. Motor er enkelt nok. Det for holde for i dag. MVH L.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Mai 29, 2005 Share Skrevet Mai 29, 2005 overflateriper vil da si noe lignende med børsteriper? som ikke er så grove? Hvis det er endel av de ville jeg fått rubbet ned hele bilen og polert den av fagfolk. Hadde problem med småriper i lakken på en bil jeg hadde tidligere pga at forrige eier hadde vaska den i maskin. Fikk den rubba ned og polert og alt forsvant legg ut bilder så vi kan se bilen og hvor kraftig ripene eventuelt er..men småriper som ikke er grove forsvinner med en skikkelig rubbing og polering..feilen mange gjør er og bare polere over børsteripene men det er til ingen nytte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
L.. Skrevet Mai 29, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2005 Bilder må jeg vente litt mer med. I hvertfall til det blir sol igjen her i bergen. Jepp det ligner på børstestriper. Du kan ikke kjenne de, men er meget tydlig når solen skinner. Noen fagfolk som er til å anbfales? Vel bilen er i det minste VAKKER når det regner. Pga. voksingen ol. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
venture2076 Skrevet Juni 1, 2005 Share Skrevet Juni 1, 2005 overflateriper vil da si noe lignende med børsteriper? som ikke er så grove? Hvis det er endel av de ville jeg fått rubbet ned hele bilen og polert den av fagfolk. Hadde problem med småriper i lakken på en bil jeg hadde tidligere pga at forrige eier hadde vaska den i maskin. Fikk den rubba ned og polert og alt forsvant legg ut bilder så vi kan se bilen og hvor kraftig ripene eventuelt er..men småriper som ikke er grove forsvinner med en skikkelig rubbing og polering..feilen mange gjør er og bare polere over børsteripene men det er til ingen nytte Noen tips til BILLIGE folk i Oslo området? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haldor Skrevet Juni 1, 2005 Share Skrevet Juni 1, 2005 Vaskeslitasje ordnes best med rubbing og deretter polering. Rubbing = svak sliping av lakkhinne med slipepasta slik at slitasjesporene forsvinner/blir utgjevnet. Du kan gjøre dette selv, sett av en lørdag e.l.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
venture2076 Skrevet Juni 1, 2005 Share Skrevet Juni 1, 2005 Ja, men betaler lett 500 for den jobben. Når jeg setter igang med Autoglym paint remover og etterpå polering så DØR jeg etter å bli ferdig. Hele bilen er da i tillegg hvit i alle striper og på svartplast... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå