SIR Skrevet Mai 29, 2005 Share Skrevet Mai 29, 2005 Vil ett M-tech understell som har vert på en 98' 323ti compact være bolt-on på en 95' 316i compact? Hvor mye lavere enn orginalt vil den bli? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet Mai 29, 2005 Share Skrevet Mai 29, 2005 Trur egentlig ikkje dette ville vært bolt on..pga. motorstørrelsen 4'er og 6'er, er vertfall forskjell på vanlige sedaner.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SIR Skrevet Mai 29, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2005 Ja det er det jeg frykter... No gjelder dette bare dempere, fjærer og stabstag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SIR Skrevet Mai 29, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2005 Var inne på RealOEM.Com og studerte litt. Jeg synst d ser veldi likt ut på desse modellene. Opphenget bak har helt like delenummer på alt. Men framme er dempere og stabstaget forsjellige, men alle skruer og foringer har samme delenummer. Eneste forsjellen på stabstaget ser ut til å være dimmensjonen/tykkelsen på godset. Jeg tror det går Noen som har innvendinger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Mai 29, 2005 Share Skrevet Mai 29, 2005 Tror det er forskjeller på demperne forann, men dette skal jeg ikke garantere. Når det gjelder hvor mye lavere den vil bli, er det ca 15mm som er det rette svaret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet Mai 29, 2005 Share Skrevet Mai 29, 2005 Eg byttet noe lignende en gang på sedan, og da var alt bak helt likt, passet rett på..mens framme var det et mer feste på demperen, som var til et ekstra stag. alt såg helt likt ut, gs sa til og med at det skulle gå, men den gang ei..endte med at eg kjøpte nye bilstein dempere men for all del det kan jo hende at det går og, kanskje Frode H vet noe mer om det, han har jo compact selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SIR Skrevet Mai 29, 2005 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2005 Det ser ut som de har helt like fester på demperene. De har brukt same skjema på 323 og 316. (trykk på bildet for å få se bilde) Men kansje Frode H kan gi meg ett konkret svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Mai 29, 2005 Share Skrevet Mai 29, 2005 Alle delene vil nok passe på 316 compact men det er ikke sikkert demperene og fjærene foran vil fungere optimalt pga vektforskjellen på motorene (hvis det er noen forskjell). Tyngdepunktet på 316 motoren er også litt lenger bak enn på 323ti. Er det forresten noen som vet vekten på disse motorene? 323 har vel alu. blokk mens 316 har støpejernsblokk så det er ikke sikkert det er noe særlig forskjell.. På en annen side så fikk jeg dempere og fjærer som gikk til både 4 og 6-syl. utgaver når jeg kjøpte senkesett til E30 318is'en min og E30en er jo en bil som kan sammenliknes litt med compacten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå