Gå til innhold

Ny bil, E36


Anbefalte innlegg

Tror det er i overflaten. Men det kan være det har gått for langt også.

Jeg kan garantere deg en ting ! Det er ikke overflate rust!

Dører nede i bunden og bakluka ruster ikke fra utsiden ! Der kommer rusta fra falsen inni bakluka ,der de skjøter sammen inner og yttre del av bakluken.

Det er jo to metall stykker som sitter sammen.

Akkurat det samme gjelder dørene.

Det er den såklate falsen som ruster der også. Virker som bmw har benyttet en udugelig tettnings masse der gitt.

Åpn bakluken din, det er nok et sørgelig syn.- samme med dørene din.

Puss de gjerne helt ned til bart metall ,og du vil se mange svarte prikker i metallet.

Disse prikkene er rust som kommer fra motsatt side av metallet.

Har en far som har arbeidet med bil og oppretning + at jeg har hatt samme tull med min bil. Sparkel + lakk funker fint i 12 mnd+ etter det er det like ille om ikke verre!

Eneste som virkelig hjelper er og bytte ut ! og da har du brått en bil til 40 laken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frykter at du har rett der. Men om jeg ikke gjør noe særlig med den så er den jo fortsatt fullt brukbar. Det er jo ikke noe farlig rust på den.

Det har du rett i, og så lenge bilen er god tekknisk, Har du gjort et meget godt kjøp til den prisen. 20 000 er ikke mye og gi for en bil tross alt !!

Viser den seg og være i like god stand som det virker som, er det jo bare og ta en ting av gangen :wink: Det gjør jeg. Har enda ikke byttet bakluke, men min er klar hjemme. Venter til jeg har dører også.

Min bakluke var langt fra så ille som din ser ut, men den lot seg ikke redde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakluka er det første som må byttes, får se hva som skjer etter det. Det står jo stort sett på penger. 8) Mangel på dem :cry:

Som fatter sa: Enten så akkseptere man bilen som den er, eller så tar man en ting av gangen :wink:

Bakluke får du får 1500 kr. Husk og sjekke grundig nederst på luken bak låsen og der "armen " /"kroken" som holder luken igjen sitter. Der skal det ligge en liten "list"/ tettnings masse. Er det brunt der, er det rust under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som virkelig hjelper er og bytte ut ! og da har du brått en bil til 40 laken ;)

Er ikke helt enig med deg der. Om du sandblåser delene skikkelig, og med godt trykk vil delene holde seg frie for rust leeeenge! Forutsatt at en har etterbehandlet skikkelig da. Legger mann i litt penger til skikkelig zink galvanisering så er bilen meget godt rustbeskyttet. Det er ikke så billig da..

Jeg har en kompis som jobber på Kårstø (I Rogaland for de som lurer) og han jobber med sandblåsing og etterbehandling. De gir 25 (eller var det 20?) års garanti på en jobb de har utført, om det han sa stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gjerne være KUN overflate rust du har. Noe som du fjerner på en kveld alt sammen.

Det var det på min nemlig. Ikke noe som kom fra baksiden! Er det det har du gjort ett skikkelig KUPP. Men du må bruke rusteter/rustomvandler etter du har pusset ned til bart metall. Er der det mange ikke gjør og da kommer rusta tilbake neste år!

Jeg leter etter noe lignende som jeg skal sette i større motor i. Gjerne med defekt motor også. Kanskje jeg finner en til 15 000 8)

Rustangrepene på E36 er sjelden avlorlige. Er sjelden rustskader under bilen. Det som er viktig. Slik overflaterust som dette er bare bagateller.

Det der er mye bil for 20 000 kr det er hvertfall sikkert. Utrolig mye mere gøy enn en 20 000 kr Golf. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som virkelig hjelper er og bytte ut ! og da har du brått en bil til 40 laken ;)

Er ikke helt enig med deg der. Om du sandblåser delene skikkelig, og med godt trykk vil delene holde seg frie for rust leeeenge! Forutsatt at en har etterbehandlet skikkelig da. Legger mann i litt penger til skikkelig zink galvanisering så er bilen meget godt rustbeskyttet. Det er ikke så billig da..

Jeg har en kompis som jobber på Kårstø (I Rogaland for de som lurer) og han jobber med sandblåsing og etterbehandling. De gir 25 (eller var det 20?) års garanti på en jobb de har utført, om det han sa stemmer.

Noen gannger kan jeg ikke annet en og le over det som folk svarer her..

Gi meg nr til fyren som kommer med 25 års rustgaranti !!! koster gjerne på bilen min 170 000 for og holde den rustfri så lenge LOL !!!!!!

Og når du har sandblåst luka , hva så ? hva skal du bruke og tette dette med?! Sprakel? Tenk 2 gannger, luka blir jo smelt igjenn gjentatte gannger. og da vil det gi etter også ! Hvorfor legge ned nærmer 4000 kr i så omfattende arbeid, når du kan bare bytte ut delen til 1500 kr ?!

Og ja du kan jo sveise , men får da to forskjellige galvaniske spenninger i plåten , noe som igjenn skaper rust der betene er sveiset på.

Tror faren min som har jobbet med dette har ganske god peil på det han sier. Og ja.. den magiske zinken ;) den er fin nok den, så lenge det ikke er gjennom rust !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gjerne være KUN overflate rust du har. Noe som du fjerner på en kveld alt sammen.

Det var det på min nemlig. Ikke noe som kom fra baksiden! Er det det har du gjort ett skikkelig KUPP. Men du må bruke rusteter/rustomvandler etter du har pusset ned til bart metall. Er der det mange ikke gjør og da kommer rusta tilbake neste år!

Jeg leter etter noe lignende som jeg skal sette i større motor i. Gjerne med defekt motor også. Kanskje jeg finner en til 15 000 8)

Rustangrepene på E36 er sjelden avlorlige. Er sjelden rustskader under bilen. Det som er viktig. Slik overflaterust som dette er bare bagateller.

Det der er mye bil for 20 000 kr det er hvertfall sikkert. Utrolig mye mere gøy enn en 20 000 kr Golf. :)

Vi får se hva han sier da.. Men dette er rust i falsen. Og det ruster gjennom hjulben og ut på andre siden. Samme med dørene.

men i dine øyne har jeg nok en 110% blodstrøken bmw, og den har nesten ikke synelig overflate rust. Den er fra 1991. Lyst til og kjøpe den for 50 000 kr! rekke 6'er og alt. Det må også være et røver kjøp !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var rust i falsene på min også!

Og det rustet ikke fra innsiden av hjulbuen og ut men det var overlate rust på utsiden. Hadde kommet ganske langt for det ble først påpekt i 2001 på en Inspection II kontroll og forrige eier hadde ikke gjort mye med det. Måtte slipe ned 1-2 mm. . Men akkurat der er det veldig tykt med stål, ca 5 mm el noe så det gikk bra det. Jeg slipte bort all rust så jeg vet veldig godt at det ikke kom fra innsiden

Hvorfor skal jeg gi 50 000 for en E36 når jeg kan få en til under 20 000. Skal muligens hive ut alt av motor, interiør, alt sammen. Bare bruke karroseriet. Samme om det er 6'er eller 4'er for meg. Imponerer ikke så mye med 320 når jeg har 328 nå liksom :P

Kan godt hende at din er gjennomrusten og jævlig. Ikke det jeg sier. Men sier det i sammenheng med det kjøpet denne tråden handler om at det er ikke sikkert at det er så ille som det ser ut som. Men men.. vi får høre hva han sier...

Hadde vi snakket 30 000 for en 320 hadde det vært noe annet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som at Divine har rett ang. falsene. Tror nok at rusta starter der. Planen er å få noen til å se på det, men jeg har heller ikke så mye troa på at det er så mye å fikse på, men vi får se.

Hadde forresten bilen på bukk i dag, og under så det ganske bra ut. Var ikke noe spes å sette fingeren på. Litt bortrusta fester til eksosen, ellers ser det bra ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som at Divine har rett ang. falsene. Tror nok at rusta starter der. Planen er å få noen til å se på det, men jeg har heller ikke så mye troa på at det er så mye å fikse på, men vi får se.

Hadde forresten bilen på bukk i dag, og under så det ganske bra ut. Var ikke noe spes å sette fingeren på. Litt bortrusta fester til eksosen, ellers ser det bra ut :D

Er enda alt tekknisk ok, og det ikke er noe og spes og sette fingeren på under, har du en sabla god bil til den prisen ! Fikks heller litt og litt hvis du skulle ønske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...