Gå til innhold

Trenger man tüv på felger?

Hhenrik
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, om de avviker mer enn 7,5mm i forhold til originalinnpress så trenger du et papir. Trenger ikke nødvendigvis være Tüv, men det funker jo som regel bra :)

Hvordan kan man regne ut dette? har org 195/55(?)-15 og sommer har 225/45-17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om de avviker mer enn 7,5mm i forhold til originalinnpress så trenger du et papir. Trenger ikke nødvendigvis være Tüv, men det funker jo som regel bra :)

Hvordan kan man regne ut dette? har org 195/55(?)-15 og sommer har 225/45-17.

Se i vognkortet hva originalinnpress er, og se så på felgene hva innpresset er på de. Er det større forskejll en 7, og du treffer riktig person hos biltilsynest så må du ha papirer. Men alle felgleverandører skaffer dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har akkurat kjøpt 16" med 8,5 eller noe. 1500,- med nesten nye dekk til 1800 kroner per dekk :lol:

håper dette går bra...de er jo litt gamle felgene, så aner ikke hvordan jeg skal skaffe papirer på de...

Bare send en mail til de som selger felgene, så ordner de papirene. Det gjorde jeg. Måtte forresten ha TÜF-papirer på felgene mine når jeg godkjente de hos biltilsynet. (det var Breyton felger, størrelse 9x19 og 10x19, på 528'n jeg solgte) På bilen jeg har nå er det 8,5x19 og 10x19, på en e36. Godkjent i vognkort!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...