Gå til innhold

Skifte av reg. reim


Hhenrik
 Share

Anbefalte innlegg

Er på tide å skifte register-reima på min 325i, men antar dette kan bli en litt for stor operasjon for garasjemekking pga. så liten plass i motorrommet. Må jo ut med diverse ting og tang.

Så det jeg lurte på var om dere vet pris på skifte av register-reim på verksted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke studert motorrommet på en E30 med sekser så nøye at det gjør noe, men tror nok du greit klarer å få plass om det er det som er problemet. Skru av vifta og ta av viftedekselet (klipset fast), så bør du ha litt plass. Radiatoren er også enkel å ta av, men da må du tappe av kjølevannet først, for slangene må av.

Men for all del, regreimsbytte er det fornuftig å ta på verksted. Da får man garanti for motorras som følge av regreima i x antall tusen km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tviler på at det koster så mye.. fikk et verksted til og skifte på en nyere Celica jeg hadde..var visst Veldig mye rot som måtte skrues fra hverandre for og komme til..men brukte ikke mer enn 1,5t totalt. Så regner du timespris på verkstedet så vet du sånn ca hva du må ut med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay. Jeg har liksom ikke plass eller spesielt god tid for tiden til å gjøre det selv.

Så prøver meg nok på et verksted.

Noen som vet om noen bra verksted her i stavangerområdet som gjør bra arbeid til grei pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster rundt 2500 3000 kr på et verksted, husk å få prisgaranti

Oida!

Tok et kvarter å gjøre det på min E36 325i, og jeg har aldri gjort det (eller lignende ting) før :P

Tror ikke du har bytta reg reima på den, E36 325 har kjede, alle m50 motorene har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjort på 50 min!

Men hvis ikke du har noe peil whatsoever på hvordan så ikke gjør det heller,greit å sette èn tann feil på nullpunktet,men når det begynner å nærme seg tre sier det pling plang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...