Gå til innhold

Trenger råd! (bremseproblemer E39 535i)


Kjell Arne
 Share

Anbefalte innlegg

:? Har nettopp fått skiftet bremseskivene og klossene fremme på bilen i dag. når jeg kjører så "lugger" bremsene når jeg bremser, dette gjorde ikke bilen før jeg fikk skiftet de i dag!!! verkstedet som skiftet de vet ikke hva det er så derfor lurer jeg fælt på om det er noen i forumet som kan hjelpe meg!

på forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klossene og skivene må sikkert kjøres inn før de blir helt som de skal være.

Her er en link til en side med mye godt lesestoff og litt nede på siden står en innkjøringsprosedyre som er å anbefale. Da får du kjørt de inn rimelig fort i forhold til hva enkelte produsenter anbefaler.

http://www.stoptech.com/whitepapers/warped_rotors_myth.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mister :)

Hvis skivene og klossene er nye, så tviler jeg på at det har noe med det og gjøre. Feilen kan ligge i at du har problemer med hoved sylinder så du ikke får frem nok bremse væske men at det kommer i rykk og napp.

Kommer det bare nor du bremser hardt?, eller e det hele tiden nor du bremser:)

Hilsen Remote

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:? Cluet er det at i går ettermiddag så kjørte jeg til Haugesund,på motorveien i Stavanger var jeg oppe i 120 og tok en normal nedbremsing og tro meg : bilen rista så jævlig at jeg trodde dritten skulle dette fra hverandre, i lav hastighet så er det lett pulsering når jeg bremser,han på verkstedet skal få prøve bilen på mandag morgen og det er en garantisak!! snakket med delesjefen på BMW Haugesund i dag og han mente at det kunne være kast i skivene,disse skivene koster ca. 887kr. stk. har ikke peiling på om det er orginale,men han fortalte meg at det er anbefalt orginalt fremme på E-39 det hadde han fått beskjed om av mekanikerene som skrudde på de! uorginalt så kan det lett oppstå svingninger, nå er jeg bare forbanna! leverer inn bilen og får et skjelvent aspeløv tilbake,fytt i katta!!!Forresten er det noen som vet hva orginale skiver til 535'n koster? det skulle jeg likt å visst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remote!

Det skjer hver gang jeg bremser,du skriver at det kan ligge i hovedsylinderen,at det ikke kommer nok væske. dette er jo et lukket system, trenger ikke å ta av noe her ville jeg tro, det er bare av med skivene og inn med nye klosser. en annen ting som jeg også oppdaget er at bilen drar til venstre når jeg tar en kjapp oppbremsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke gutta på verkstedet som har vært ute på morotur etter de byttet bremsene da? :roll:

535er er vel av bilene som er typiske biler mekanikere liker å kose seg litt med.. ;)

Lurt å skrive ned kmstand og legge lapp i bilen når man har grombil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8) Hei Gunnar,

Problemet er fixet!!!! er i Haugesund i helga har nemlig kjøpt meg hvite lyker av en mekaniker på Bavaria her i byen,samtidig så fortalte jeg om problemet mitt og gjett om han stilte opp, Hele verkstedet for oss selv i dag!! skiftet nye skive fremme venstre for på testen så viste det seg at den skiva som stod på var opp til 2mm kast i og som han sa så kan han ikke forståd at de kunne levere bilen ut i slik stand den var i, skikkelig alright kar han mekanikeren her! nå er jeg bare fornøyd!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8) Hei Gunnar,

Problemet er fixet!!!! er i Haugesund i helga har nemlig kjøpt meg hvite lyker av en mekaniker på Bavaria her i byen,samtidig så fortalte jeg om problemet mitt og gjett om han stilte opp, Hele verkstedet for oss selv i dag!! skiftet nye skive fremme venstre for på testen så viste det seg at den skiva som stod på var opp til 2mm kast i og som han sa så kan han ikke forståd at de kunne levere bilen ut i slik stand den var i, skikkelig alright kar han mekanikeren her! nå er jeg bare fornøyd!!!! :D

Heisann.

Dette med kast i skiva skulle nok aldri oppstått, bilmekanikere skal alltid sjekke hvordan bilen oppfører seg før og etter reprasjon(helst på en bremsetester). Ta med deg skivene og krev pengene tilbake! Sannsynligvis er det vel bare en glipp av en litt overstressa mekaniker som har alt for mye å gjøre. Hehe :) Uansett om delene er orginale eller ei, så skal delene følge en ''Eu-standard'', og dermed ikke ha kast i skivene fra levrandør. Håper det ordner seg for deg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8) Enig med dere gutter ,det skal selvfølgelig sjekkes av verkstedet. Han mekanikeren på Bavaria Haugesund ver mildt sagt i sjokk da han prøvde bilen i går,dette hadde aldri blitt godtatt av Bavaria. når vi reiser hjem i dag så har jeg fått fyldig dokumentasjon fra Bavaria + at jeg tar den skiva med kast i og leverer dette til verkstedet i morgen tidelig kl:0800 Basta!PS!det var ikke Bavaria Sandnes som gjorde jobben i første omgang. skal gi firmaet en tjangs til å rette opp feilen og beklage det som har skjedd hvis ikke så vil dere få vite hva firmaet heter :wink:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...