Kjell Arne Skrevet Juni 3, 2005 Share Skrevet Juni 3, 2005 Har nettopp fått skiftet bremseskivene og klossene fremme på bilen i dag. når jeg kjører så "lugger" bremsene når jeg bremser, dette gjorde ikke bilen før jeg fikk skiftet de i dag!!! verkstedet som skiftet de vet ikke hva det er så derfor lurer jeg fælt på om det er noen i forumet som kan hjelpe meg! på forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sperre Skrevet Juni 3, 2005 Share Skrevet Juni 3, 2005 Bremseskivene som er skeive kanskje ? at de tar inntil bremseklossene ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Arne Skrevet Juni 3, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2005 Ja for all del det er jo mulig men dette er spill nytt skjønner ingenting jeg , har det skjedd at nye sskiver er skjeive da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sperre Skrevet Juni 3, 2005 Share Skrevet Juni 3, 2005 Kanskje de ikke ville innrømme at de hadde slurvet, men på en annen side så tror jeg de ikke ville "slurve" med en så viktig del av bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Arne Skrevet Juni 3, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2005 Nei for all del! jeg snakket med en bilmekaniker nede i gata og han sa at det kunne en sjelden gang være at skiva ikke var helt inntil og da tok vi begge dekka av og han løsnet skivene og sjekket det de så greie ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Juni 3, 2005 Share Skrevet Juni 3, 2005 Klossene og skivene må sikkert kjøres inn før de blir helt som de skal være. Her er en link til en side med mye godt lesestoff og litt nede på siden står en innkjøringsprosedyre som er å anbefale. Da får du kjørt de inn rimelig fort i forhold til hva enkelte produsenter anbefaler. http://www.stoptech.com/whitepapers/warped_rotors_myth.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remote Skrevet Juni 3, 2005 Share Skrevet Juni 3, 2005 Hei mister Hvis skivene og klossene er nye, så tviler jeg på at det har noe med det og gjøre. Feilen kan ligge i at du har problemer med hoved sylinder så du ikke får frem nok bremse væske men at det kommer i rykk og napp. Kommer det bare nor du bremser hardt?, eller e det hele tiden nor du bremser:) Hilsen Remote Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Arne Skrevet Juni 4, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2005 Cluet er det at i går ettermiddag så kjørte jeg til Haugesund,på motorveien i Stavanger var jeg oppe i 120 og tok en normal nedbremsing og tro meg : bilen rista så jævlig at jeg trodde dritten skulle dette fra hverandre, i lav hastighet så er det lett pulsering når jeg bremser,han på verkstedet skal få prøve bilen på mandag morgen og det er en garantisak!! snakket med delesjefen på BMW Haugesund i dag og han mente at det kunne være kast i skivene,disse skivene koster ca. 887kr. stk. har ikke peiling på om det er orginale,men han fortalte meg at det er anbefalt orginalt fremme på E-39 det hadde han fått beskjed om av mekanikerene som skrudde på de! uorginalt så kan det lett oppstå svingninger, nå er jeg bare forbanna! leverer inn bilen og får et skjelvent aspeløv tilbake,fytt i katta!!!Forresten er det noen som vet hva orginale skiver til 535'n koster? det skulle jeg likt å visst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Arne Skrevet Juni 4, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2005 Remote! Det skjer hver gang jeg bremser,du skriver at det kan ligge i hovedsylinderen,at det ikke kommer nok væske. dette er jo et lukket system, trenger ikke å ta av noe her ville jeg tro, det er bare av med skivene og inn med nye klosser. en annen ting som jeg også oppdaget er at bilen drar til venstre når jeg tar en kjapp oppbremsing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 4, 2005 Share Skrevet Juni 4, 2005 Er ikke gutta på verkstedet som har vært ute på morotur etter de byttet bremsene da? 535er er vel av bilene som er typiske biler mekanikere liker å kose seg litt med.. Lurt å skrive ned kmstand og legge lapp i bilen når man har grombil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Arne Skrevet Juni 4, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2005 Hei Gunnar, Problemet er fixet!!!! er i Haugesund i helga har nemlig kjøpt meg hvite lyker av en mekaniker på Bavaria her i byen,samtidig så fortalte jeg om problemet mitt og gjett om han stilte opp, Hele verkstedet for oss selv i dag!! skiftet nye skive fremme venstre for på testen så viste det seg at den skiva som stod på var opp til 2mm kast i og som han sa så kan han ikke forståd at de kunne levere bilen ut i slik stand den var i, skikkelig alright kar han mekanikeren her! nå er jeg bare fornøyd!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 4, 2005 Share Skrevet Juni 4, 2005 Så flott! Var det Bavaria som skiftet i første omgang? Hvis ikke er det jo bare å klage som pokker til verkstedet. Levere tilbake skiver og kreve penger tilbake.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Juni 4, 2005 Share Skrevet Juni 4, 2005 supert d ble fikset da. hyggelig fyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet Juni 4, 2005 Share Skrevet Juni 4, 2005 Hei Gunnar,Problemet er fixet!!!! er i Haugesund i helga har nemlig kjøpt meg hvite lyker av en mekaniker på Bavaria her i byen,samtidig så fortalte jeg om problemet mitt og gjett om han stilte opp, Hele verkstedet for oss selv i dag!! skiftet nye skive fremme venstre for på testen så viste det seg at den skiva som stod på var opp til 2mm kast i og som han sa så kan han ikke forståd at de kunne levere bilen ut i slik stand den var i, skikkelig alright kar han mekanikeren her! nå er jeg bare fornøyd!!!! Heisann. Dette med kast i skiva skulle nok aldri oppstått, bilmekanikere skal alltid sjekke hvordan bilen oppfører seg før og etter reprasjon(helst på en bremsetester). Ta med deg skivene og krev pengene tilbake! Sannsynligvis er det vel bare en glipp av en litt overstressa mekaniker som har alt for mye å gjøre. Hehe Uansett om delene er orginale eller ei, så skal delene følge en ''Eu-standard'', og dermed ikke ha kast i skivene fra levrandør. Håper det ordner seg for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Arne Skrevet Juni 5, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2005 Enig med dere gutter ,det skal selvfølgelig sjekkes av verkstedet. Han mekanikeren på Bavaria Haugesund ver mildt sagt i sjokk da han prøvde bilen i går,dette hadde aldri blitt godtatt av Bavaria. når vi reiser hjem i dag så har jeg fått fyldig dokumentasjon fra Bavaria + at jeg tar den skiva med kast i og leverer dette til verkstedet i morgen tidelig kl:0800 Basta!PS!det var ikke Bavaria Sandnes som gjorde jobben i første omgang. skal gi firmaet en tjangs til å rette opp feilen og beklage det som har skjedd hvis ikke så vil dere få vite hva firmaet heter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå