krist_olsen Skrevet Juni 3, 2005 Share Skrevet Juni 3, 2005 325 min tikker fra motoren!! hva er dette?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Juni 3, 2005 Share Skrevet Juni 3, 2005 på min var det en svak tikking når register kjede måtte byttes/smøresopp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Juni 3, 2005 Share Skrevet Juni 3, 2005 tikker det i takt med turtallet er det nok sikkert ventilene/ventilløfterne.. E30 eller E36 du har? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Juni 4, 2005 Share Skrevet Juni 4, 2005 Enig med Custom, ventil løftere og all erfraring sier eksos ventiler, kan hende det bare er ventilløftere, men da må jeg nesten høre bilen først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Juni 4, 2005 Share Skrevet Juni 4, 2005 eller slitt kam Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Juni 5, 2005 Share Skrevet Juni 5, 2005 tikker den i takt med turtallet vil jeg tro det er løfterne..hvis det er en E36 vi snakker om her da.. ta det billigste alternativet først og kjøp et rensestoff som du har i olja for og rense ventilene for så og tømme den helt og skifte filter og ha på ny olje..sliter du med tikking kan du bruke Mobil1 5w50 som visstnok skal hjelpe motorer som tikker litt.. Personlig bruker jeg Valvoline MaxLife 10w40.. Men dette er hvis det er en E36 med hydrauliske ventiler da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krist_olsen Skrevet Juni 5, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2005 det er en e 30 som har mekaniske løftere tikkinga øker med turtallet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elementz Skrevet Juni 5, 2005 Share Skrevet Juni 5, 2005 var vanos-en som tikka med meg..bytta den så var det ikke tikking lenger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet Juni 5, 2005 Share Skrevet Juni 5, 2005 Frem med umbraco og fastnøkkel det. En time med pure fun. så går det en mnd så må det stilles igjen. Driit... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Juni 5, 2005 Share Skrevet Juni 5, 2005 juster løfterne dine og prøv med mobil1 5w-50olja..se om det blir bedre da..ble det på E30`n til en kompis som tikka en god del.. har holdt seg i et halvt år nå uten noe særlig mer tikking enn "normalt" på en E30.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knp86 Skrevet Juni 6, 2005 Share Skrevet Juni 6, 2005 nåken som veit ka eit verksted tar for å justere ventilene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet Juni 6, 2005 Share Skrevet Juni 6, 2005 fix det selv. enkel affere. Må stilles om et halvt år igjen uansett. Kjøp Bentleys E30 bok og fix det selv er mitt tips. Er ikke vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 6, 2005 Share Skrevet Juni 6, 2005 Skal vel stilles hver 20.000km på M20 tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krist_olsen Skrevet Juni 6, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2005 verkstedet sku ha ca 1000 kr for og justera dei! kor før eg kjøpt reperasjons bok til e 30 då? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 6, 2005 Share Skrevet Juni 6, 2005 Får Haynes hos Biltema (199?) / BilXtra (299?). Bentley får du ihvertfall på Amazon.com og slikt. Det er en dyrere og mer omfattende bok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå