Gå til innhold

M50 Turbo


Nino
 Share

Anbefalte innlegg

Kjappt overblikk av generellt budsjett ved turbokonvertering:

* Turbo 7-12k

* Dyser 2-3k

* Bensinpumpe 1-2k

* Bensintrykkreg. 1-2k

* Motorstyring 3-15k

* Grenrør/overgang fra orig. 2-6k

* DP & eksos 2-3k

* IC 2-5k

* Div. rør/slanger 1-3k

* Toppakning/O-ringer 2-3k

* Maskinering av orig. stempel 2-3k

* Deler til overhanling av motor 2k

Så er det bare å summere. Tallene er baserte på at du gjør det meste selv og at du handler enten i USA eller Sverige. Delemonopolet på slike ting i Norge gjør det fullstendig uaktuelt å handle her! Med et slikt oppsett kan du klare alt fra 250-400hk på en M50B25 uten vanos. Vanos er ikke å foretrekke ved turbokonvertering. Husk også at det er bortimot umulig å få godkjent en turbokonvertert bil med katalysator pga. avgasskravene som følger bilen. Og ting blir som oftest dyrere enn antatt ;) Mye vil ha mere vettu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger man virkelig alt det du lister opp her? Trodde ikke det ble så dyrt.. Jeg mener å huske at når jeg var i Sverige, sa de at de skulle ha 25k ca. Da monterte de turboen og alt.. Men jeg husker vell kanskje feil da..? Det du lister opp blir vell ca 27k hvis man legger sammen minstebeløpet på alle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det behøver ikke koste så mye! Endel deler kan du bruke fra andre større Bmw'er og har du folk som kan sveise blir det billigere med eksos. Men klart skal du opp i 400hk så må en nok gjøre det ordentlig men da må en inn med piano tråder og skal topppakningen holde. Men er du fornøyd med en 250- 300 hk så kommer du billigere ut enn det det er snakk om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en på eyecandy racing lagte jo turbo på sin 318 is for under 10k. jo mer du kjøper brukt og evnt lager selv (f.eks turbogrenrør om du kan sveise) kikk på www.autopower.se . her er det mange turboer som blir solgt for et par lapper. anngående bensin så kan du ta dyser fra f.eks 535. dette burde holde i masse vis. et tilleggsprut ligger på 3 - 3500kr. hør med krbtrading her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du skal bygge turbomotor på lavbudsjett så blir det garantert jalla! tro meg! Du må sikkert regne fra 30-35k ++.

Du kan sikkert bygge turbo for 10k, men skal du ha litt effekt så må alt forsterkes! clutch må byttes da den originale sikkert begynner å slure pga effekten og så knekker du sikkert diff`n, osv osv... best å ha en bil nr 2 når du bygger turbo, kan fort bli noen uker uten bil når ikke ting går som det skal og man brenner et stempel m.m.. hehe..

Jeg hadde ikke klart meg uten Toyota`n. Men uansett, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørsmålet er hvor mye effektuttak han ønsker. clutchen holder til 230 - 240 hk om ikke mer. innmaten er god nok for 500 hk. svakeste leddet er muligens toppen. sørg for at toppakningen er kraftig. diffen holder lenge om du ikke skal spinne i hvert lys kryss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man bygger ikke turbomotor for å kjøre pent! eller? :wink:

Man må jo bruke det litt og da kan man likegodt gjøre det skikkelig! jeg angrer som faen på at jeg ikke kjøpte datasprut når jeg var igang! Men nå har jeg jo ettermontert tillegssprut og elektronisk tenningsforskyver, og dette koster jo noen tusen da, eks Haltech F5 koster jo 4500 hos KRB og tenningsforskyver`n koster 2300 + moms hos GIK, og så skal du ha tillegsdyser og trykkfølere +++ blir fort 10k bare i småpiss!

Har planene klare for vinter og da skal alt taes i småbiter igjen og ny innmat, pianotråd og datasprut kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...