jcvold Skrevet Juni 6, 2005 Share Skrevet Juni 6, 2005 jeg har nå kjøpt nye tennplugger til min m50 motor ( de skulle byttes hver ca 50-60.000 km,og ikke etter 15.00 som tidligere ble hevdet her på forumet) men åssen bytter jeg de? må jeg ta av plastdekselet oppå motoren? har ikke skrudd så mye på den motoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_fannrem Skrevet Juni 6, 2005 Share Skrevet Juni 6, 2005 Skru av plastdekslet, så må du skru av coilene. pluggene ligger under hver coil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Juni 6, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2005 er dette noe man normalg gjør selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet Juni 6, 2005 Share Skrevet Juni 6, 2005 ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 6, 2005 Share Skrevet Juni 6, 2005 jeg har nå kjøpt nye tennplugger til min m50 motor ( de skulle byttes hver ca 50-60.000 km,og ikke etter 15.00 som tidligere ble hevdet her på forumet) Hvor har du det fra? Se i serviceoversikten for bilen din, de skal byttes på både inspection I og II. Altså alle servicene utenom oljeservicen. Det er nok mindre enn 60k mellom servicene... Det er bare spesialplugger som holder så lenge. S4 skal f.eks. bytte hver 70.000km eller noe sånt, og de pluggene koster nesten 200,-/stk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Juni 6, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2005 oki... det var folkene på BMW i bergen som sa det,men de har vel ikke peiling?.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 6, 2005 Share Skrevet Juni 6, 2005 Jeg har ikke sagt at de ikke har peiling. Jeg har sagt det jeg sa i innlegget over om inspeksjonene. Jeg sitter jo her med serviceoversikten, hvor det står Renew på spark plugs på BÅDE Inspection I og Inspection II. Hvor ofte de kommer er vel litt individuelt, men 50-60.000km tror jeg er mye mellom disse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Juni 7, 2005 Share Skrevet Juni 7, 2005 Gjorde nettopp dette selv.. Ikke noe problem det.. Av med plastdekselet... skru opp coilene.. ta dem opp.. hent den lange metalldingsen med hvit plastdings som er i verktøysettet ditt.. og skru opp tennpluggene.. skru i nye.. og monter alt sammens igjen.. skulle lagd en howto... men, denne fungerer vel - http://www.teamindecisive.com/howto/plugs.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Juni 7, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2005 nå er det gjort! pluggene satt som faen! men fikk de opp,men den ene pluggen var full i olje,så jeg ringte bmw,så de mente det var topp-deksel pakningen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Juni 7, 2005 Share Skrevet Juni 7, 2005 Det er bare spesialplugger som holder så lenge. S4 skal f.eks. bytte hver 70.000km eller noe sånt, og de pluggene koster nesten 200,-/stk! Det var jo nesten billig. De jeg bruker til sykkelen koster 240kr stykket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Juni 7, 2005 Share Skrevet Juni 7, 2005 jeg har nå kjøpt nye tennplugger til min m50 motor ( de skulle byttes hver ca 50-60.000 km,og ikke etter 15.00 som tidligere ble hevdet her på forumet) Hvor har du det fra? Se i serviceoversikten for bilen din, de skal byttes på både inspection I og II. Altså alle servicene utenom oljeservicen. Det er nok mindre enn 60k mellom servicene... Det er bare spesialplugger som holder så lenge. S4 skal f.eks. bytte hver 70.000km eller noe sånt, og de pluggene koster nesten 200,-/stk! jeg hadde faktisk en 95 Celica 2.0GT hvor ejg skifta pluggene til noen spesialplugger som i følge toyota skulle holde i 120.000km! Kosta 185,- pr.stk å da men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Juni 7, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2005 noen som har byttra toppdekselpakning før? tror jeg skal klare det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå