Hhenrik Skrevet Juni 6, 2005 Share Skrevet Juni 6, 2005 Jeg har noen felger med innpress 30, å bilen min skal ha 35. Hvor store spacere trenger jeg da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 6, 2005 Share Skrevet Juni 6, 2005 Minus fem. Felger med ET30 stikker lenger ut i hjulbuen enn felger med ET35. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet Juni 6, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2005 nå blir jeg forvirra her hehe. Trodde felgene mine var et 30, men de kommer borti fjærene... Har bilde av felgen, med infor på, men aner ikke hvordan jeg skal laste det opp. trenge litt stor oppløsning for at dere skal kunne se hva som står. Bildet er på 2,5 mb eller noe. Noen som vet hvor jeg kan laste det opp slik at jeg får vist bildet.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 6, 2005 Share Skrevet Juni 6, 2005 Kan sende det til meg på gr@bimmers.no hvis du vil, så kan jeg legge det ut midlertidig et eller annet sted. ET står som regel på felgen, på innsiden av en av ekene. Sett etter? Er nok tvilsomt at det er 30 hvis de tar i på innsiden... For høyt innpress vil gjøre at hjulene kommer lenger innover enn de skal (ET45 vil bygge felgene 1cm lenger innover enn originalfelg med samme bredde). Innpresset er altså hvor langt (i mm) utover navet/senteret på felgen bygger i forhold til senter på felgens bredde.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet Juni 6, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2005 bildet er sendt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 6, 2005 Share Skrevet Juni 6, 2005 Resizet det litt. Holder jo lenge i den størrelsen du får opp når du klikker på det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet Juni 6, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2005 forstår noen noe ut av det`? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet Juni 6, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2005 ingen som vet hva de ulike tallene betyr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Juni 7, 2005 Share Skrevet Juni 7, 2005 et 35 på en 6" brei felg og på en 8" brei felg er to helt forskjllige ting! de orginale 6x14" som fulgte med e30`n har ET35, men noen felger jeg kjøpte senere 7,5x17 et35 gikk rett i dempern, noen som har en forklaring på hvordan innpress blir målt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-Evjen Skrevet Juni 7, 2005 Share Skrevet Juni 7, 2005 Jeg kan prøve å forklare. Tenk deg at dette er felgen din sett ovenfra: | | | | | | | | | Streken i midten er er midten av felgen. | | | | | | | | | | | | Streken mellom midten og venstre side er der du fester hjulet på bilen. Innpresset er antall mm fra midten til "feste". I dette tilfelle et ganske høyt innpress. Jo høyere innpress og lengre inn står felgen, og omvendt. Dårlig forklart, men håper du tok den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Juni 7, 2005 Share Skrevet Juni 7, 2005 Beste forklaringen som finnes på nett! http://home.netpower.no/pberg/felginformasjon.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Juni 7, 2005 Share Skrevet Juni 7, 2005 skjønner! takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet Juni 7, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2005 men, spørsmålet var, hvor store spacere trenger jeg? hvor mange millimeter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 7, 2005 Share Skrevet Juni 7, 2005 Det må nesten du se selv. Må måle og se hvor mye som må til for å få klaring. Er det virkelig ET35 blir jeg overrasket om E30 ikke har plass til 1,5" bredere felg med originalinnpress.. Det er ca. 18-19mm bredere på hver side. Om originalfelgen har samme innpress (ET35) og er 6" må du med andre ord 18-19mm ut for å få innersiden på felgen like langt ute som originalfelgen.. eh..mye om og men her, du får se om du skjønner hva jeg prøver å si.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå