Gå til innhold

Hvor stor spacer?

Hhenrik
 Share

Anbefalte innlegg

nå blir jeg forvirra her hehe. Trodde felgene mine var et 30, men de kommer borti fjærene...

Har bilde av felgen, med infor på, men aner ikke hvordan jeg skal laste det opp. trenge litt stor oppløsning for at dere skal kunne se hva som står. Bildet er på 2,5 mb eller noe. Noen som vet hvor jeg kan laste det opp slik at jeg får vist bildet.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sende det til meg på gr@bimmers.no hvis du vil, så kan jeg legge det ut midlertidig et eller annet sted.

ET står som regel på felgen, på innsiden av en av ekene. Sett etter? Er nok tvilsomt at det er 30 hvis de tar i på innsiden... For høyt innpress vil gjøre at hjulene kommer lenger innover enn de skal (ET45 vil bygge felgene 1cm lenger innover enn originalfelg med samme bredde). Innpresset er altså hvor langt (i mm) utover navet/senteret på felgen bygger i forhold til senter på felgens bredde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan prøve å forklare.

Tenk deg at dette er felgen din sett ovenfra:

| | |

| | |

| | |

Streken i midten er er midten av felgen.

| | | |

| | | |

| | | |

Streken mellom midten og venstre side er der du fester hjulet på bilen.

Innpresset er antall mm fra midten til "feste". I dette tilfelle et ganske høyt innpress. Jo høyere innpress og lengre inn står felgen, og omvendt.

Dårlig forklart, men håper du tok den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må nesten du se selv. Må måle og se hvor mye som må til for å få klaring. Er det virkelig ET35 blir jeg overrasket om E30 ikke har plass til 1,5" bredere felg med originalinnpress.. Det er ca. 18-19mm bredere på hver side. Om originalfelgen har samme innpress (ET35) og er 6" må du med andre ord 18-19mm ut for å få innersiden på felgen like langt ute som originalfelgen.. eh..mye om og men her, du får se om du skjønner hva jeg prøver å si.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...