Gunnar Skrevet Juni 6, 2005 Share Skrevet Juni 6, 2005 Skal sannsynligvis gå til anskaffelse av en banebil i nærmeste fremtid, og vurderer 318is/323i/325i. Vet det er en del med 318is her inne.. har dere prøvd 323i/325i også? Har en 318is virkelig så store fordeler mtp. vekt og fordelingen av den at den gir mer moro på bane enn 323i og/eller 325i? For og imot for disse modellene når det gjelder banekjøring? 318i KAN også være aktuell, om vi finner et bra eksemplar til en _billig_ penge, men når vi først skal gjøre dette her hadde det vært moro å fått på plass noe litt sprekere. Er det forresten noen forskjell på årganger av E30 318is? Noen som er bedre/dårligere enn andre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Juni 6, 2005 Share Skrevet Juni 6, 2005 Så vidt jeg vet er det bare ekstrautstyret som varierer på E30 318is. Ellers er det ikke noen forandringer på de. Er du sugen på litt is lesestoff er dette et bra sted å begynne: http://www.esatclear.ie/~bpurcell/ Ender dere opp med en is kan jeg garantere at dere ikke kommer til å angre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Juni 7, 2005 Share Skrevet Juni 7, 2005 du får kjøpe e21 min da vettu! Da har du Über-fet banebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Juni 7, 2005 Share Skrevet Juni 7, 2005 318iS er vel bare produsert i 89-90 og er i utgangspunktet helt like. Siden du skal ha den som banebil så bør du etter min mening gå for en med lite utstyr. Men jeg synest det er fordel med servo og abs. 323i bør du styre unna, da den har en langt svakere motor enn 325i både når det er snakk om effekt og evne til å tåle juling. Hva som er mest morro er en smaksak, men det er ikke tvil om at 318iS er den som har best balanse. 325i har derimot mer motor og med riktig oppsett og en dyktig sjåfør så er den slett ikke borte vekk. Men den ekstra tyngden på nesa merkes godt når krappe svinger skal forseres. En annen fordel med 318is er at den er billigere å eie. Billigere forsikring, bruker mindre drivstoff, den trenger ikke ny reg-reim hver 40.000km(kjede).. Oppsumering: Jeg hadde gått for 318iS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henry Skrevet Juni 7, 2005 Share Skrevet Juni 7, 2005 Nytt kjede hver 40.000 da eller?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Juni 7, 2005 Share Skrevet Juni 7, 2005 Nytt kjede hver 40.000 da eller?? Nei, kjede trenger ikke byttes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Juni 7, 2005 Share Skrevet Juni 7, 2005 Fant forøvrig en nesten perfekt bil i tyskland. 318is e30 100kw, EZ 01/90, km 114.048, HU/AU 10/2006, rot, Hobbyfahrzeug, innen komplett leer, 2 neue FK-Schalensitze, FK-Gewindefahrwerk, Domstrebe vorne + hinten, H-Gurte, Bremsen + Reifen neuwertig, Batterie nach hinten in Reserveradmulde verlegt, leicht und sehr schnell, das ideale Spaßauto, abzugeben wegen Hobbyaufgabe, VB 2.700,00 EUR 54439 palzem - Tel.: 06583-992273 - claudialinster@aol.com - 16.05.2005 Trenger bare justerbare camperplater foran, så er det bare å sette i gang å leke seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 7, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2005 Vel, det viser seg nå at den aktuelle bilen er en flyttegodsimportert BMW et eller annet, og er en '88 "318is" med 113hk, produsert samtidig som 318i hadde 105hk - året etterpå fikk 318i 113hk? Men uansett var disse 1.8-litere, og av en eller annen merkelig grunn så har biltilsynet oppgitt den aktuelle bilen til å ha en 2-liter på 1977ccm og 112hk?! Og den er altså registrert som 318is hos tilsynet.. I don't get it. Uansett så blir det nok en 323i eller noe slikt, hvis vi ikke havner på en 318i da. Går vel i verste fall an å ha det moro med slikt også. Ser ut for at de ekte is-bilene stort sett er holdt i god stand, så da er det litt meningsløst å bruke mye penger på en slik for å ribbe den og herje den. Forsikringen er forresten identisk på 318is og 323i. Har ikke sjekket 325i enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Juni 7, 2005 Share Skrevet Juni 7, 2005 Jeg hadde gåttt for en 318Is, jeg har også eid en 325, men 318Is var utrolig morsomt og kjøre aktivt med;-) + att det er grenrør og en del utstyr orginalt, liker sånt jeg Frisk og god motor i 318 is Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiifen Skrevet Juni 7, 2005 Share Skrevet Juni 7, 2005 Ikke vet jeg, men E36 318IS har mye mere motor enn 318i (115 mot 144 regnet ut fra Kw)..motorstørelsen på 318is E36 er 1898kubikk, og har en egenvekt på 1250kg.. og bilen har veldig lite utsyr i forhold til 318I, levert fra frabrikk.. Har hørt noen rykter om at det var den bilen BMW brukte i asfalt rally??..værtfall en helt sinnsykt arti bil å kjøre, og med en ypperlig vektfordeling.. Så det jeg vil frem til er at hvis E30 318IS og E36 318IS har noe til felles (som jeg regner med at de har) ville jeg gått for 1 318IS som banebil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Juni 7, 2005 Share Skrevet Juni 7, 2005 Tenkte på e-30 318Is jeg;-) og der er det gjerne sportsinteriør og div andre ting en 318 e-30 ikke har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Juni 7, 2005 Share Skrevet Juni 7, 2005 Ikke vet jeg, men E36 318IS har mye mere motor enn 318i (115 mot 144 regnet ut fra Kw)..motorstørelsen på 318is E36 er 1898kubikk, og har en egenvekt på 1250kg.. og bilen har veldig lite utsyr i forhold til 318I, levert fra frabrikk..Har hørt noen rykter om at det var den bilen BMW brukte i asfalt rally??..værtfall en helt sinnsykt arti bil å kjøre, og med en ypperlig vektfordeling.. Så det jeg vil frem til er at hvis E30 318IS og E36 318IS har noe til felles (som jeg regner med at de har) ville jeg gått for 1 318IS som banebil... E30 318iS kjører rompa av E36 318iS, selv om den har 4Hk mindre(136-140) Det skyldes nok mye at E30 veier "bare" 1125Kg, samt at E30 har en mye mer interesant bakstilling enn E36. E36 318iS synest jeg faktisk er litt slapp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Juni 7, 2005 Share Skrevet Juni 7, 2005 E30 318iS kjører rompa av E36 318iS, selv om den har 4Hk mindre(136-140) Det skyldes nok mye at E30 veier "bare" 1125Kg, samt at E30 har en mye mer interesant bakstilling enn E36. E36 318iS synest jeg faktisk er litt slapp. E30 utgaven har også et mye bedre innsug. Dette 3-4 trinns greiene som E36en har liker jeg ikke i det hele tatt. Kjennes ut som rene flaskehalsen av og til. Motoren i E30en er grommere på mange områder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå