Gå til innhold

Plassering av sub elementer i 520 sedan?


Anbefalte innlegg

Vet detta har blitt diskutert før, men finner ikke igjen tråden...

Har to 12" elementer i kasse, så lurer jeg på hvordan jeg burde plassere disse i bagasjerommet?!?

_

Kassa er formet omtrent slik /_\ sett fra siden(overdreven vinkling) :wink:

Første jeg gjorde var og dytte kassa så lang inn i bagasjerommet som overhodet mulig med elementene mot seteryggen.

(dette så best ut og var dessidert mest praktisk)

Så fikk jeg et nyss om at det lønnte seg og snu kassa så elementene spilte ut mot bagasjeluka og dra kassa så langt bak som mulig...

Dette ga bedre lyd inne i bilen....

Er det noe annet jeg bør prøve, feks og få elemntene til og spille mot bagasjelogget men dytte kassa helt inn mot seteryggen???

Noen som har noen teorier :?::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i en sedan vil det i de fleste tilfeller gi best lyd og og plassere sub helt bak, med elementene FREM mot seteryggen!

MEN

IKKE I BMW! Bmw har som kjent utrolig godt dempede bagasjerom, så her bør/må man i de fleste tilfeller ty til "bass-reflex" opp gjennom hattehylla via små rør, for og oppnå skikkelig trøkk inn i kupèen ;)

De fleste velger uansett og plassere sub akkurat som i coupe/kombi, altså helt inne ved seteryggen og med elementene bakover mot lokket! det har jeg også gjort selv, og jeg har ganske god trøkk nå, med 1000w RF-forsterker og Cadence Triplex 900/600W! men jeg skal også bygge slik bass-reflex løsning opp gjennom hattehylla for og få "det lille ekstra" :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...