Gå til innhold

Tullete e30


Kenzuke
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

En kompis av meg har en 320i E30, som har noen merkelige plager.

Den er slik at når den er blitt kjørt så varm som den skal være (midt på), å man stopper den, så vil den ikke starte igjen før den er blitt kald! Det er ikke overspenning som er problemet ...

Noen som har peil? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at den får nok kjøling? Men da hadde du vel merka det på temp måleren? Jeg har vært borti at biler stopper da de når driftstemperatur, og da mangler de som regel kjøling og stopper av overoppheting.

Stopper den AKKURAT idet måleren kommer på driftstemp? Isåfall ligger problemet på tenning/strøm siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg formulerte det dårli ;P

Bilen stopper ikke, men nekter å starte etter at man stopper den. Dette skjer kun når bilen har blitt varm. Kaldstarter man den å kjører et par hundre meter, slik at den ikke når å bli varm, så går det fint.

Målereren går ikke over det vanlige, nei ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
bytt bensinpumpe releet

Jeg har motsatt problem. Den starter ikke med en gang når motoren er kald, men få litt temperatur på den før den starter (holde tenninga en stund).

Fant ut at det var bensinpumpe releet, skal kjøpe "ny" i morra.

Men det er jo kanskje det som gjør det denne gangen også.

Vi fant det ut bare ved å banke litt på det når motoren endelig hadde startet. Da stoppet den med en gang igjen, selv om jeg hadde høyt turtall.

Skal bli DIGG å få seg nytt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...