Nandor Skrevet Juni 8, 2005 Share Skrevet Juni 8, 2005 Skulle bytte manifold pakning (eksos) på en 316 M40... Den ene skruen gav etter, og dermed stod jeg der med skru-hodet i hånden! Hva skal jeg få ut skruen med?? Skruene er jo sinnsykt harde, så spørs om en avtrekker greier jobben Skruen står jo i selve motoren.. jah.. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juni 8, 2005 Share Skrevet Juni 8, 2005 Spraye på en god del rustløser, og prøv å få skruen på gli. Du kan prøve med vannpumpetang og holde den fast og forsøke og dra rundt Hadde en sånn knekt skrue på termostathuset engang, og da brukte jeg denne metoden. I verste fall må du borre den ut og gjenge opp på ny Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nandor Skrevet Juni 8, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2005 Problemet er at skruen er knekt helt jevnt med blokka.. ikke mulig å få tak med ei tang Blir vel nødt til å borre ja.. men skruen er hard som pokker.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Juni 8, 2005 Share Skrevet Juni 8, 2005 Det du gjør er enten å borre med et hardmetall bor pga det harde materialet i skruen noe som fungerer bra, eller så kan du bruke et linx bor som borren mot ventre.. Press den mot den knekte skruen og vanligvis klarer du å "skru" skruen opp ved at borret går mot venstre.. Håper du skjønte det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nandor Skrevet Juni 8, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2005 Jepp er med på den. Eneste er vel at jeg må ut med motoren for å komme til med en drill jaja.. sånn er livet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet Juni 8, 2005 Share Skrevet Juni 8, 2005 Ring også til det lokake BMW verkstedet før du tar ut motoren, de har sikkert noen tips å komme med... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage-A Skrevet Juni 8, 2005 Share Skrevet Juni 8, 2005 Prøv å bruk en grisepikk. Redder mange i slike situasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Juni 8, 2005 Share Skrevet Juni 8, 2005 Prøv å bruk en grisepikk. Redder mange i slike situasjoner. Grisepikk(eller hva det heter) har reddet meg en gang hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Juni 8, 2005 Share Skrevet Juni 8, 2005 Før du begynner å borre kan du prøve med hammer og meisel. Lag deg et lite merke i kanten på bolten og prøv å meisle forsiktig slik at den skrur seg ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Juni 8, 2005 Share Skrevet Juni 8, 2005 Det er også en mulighet som fungerer bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet Juni 8, 2005 Share Skrevet Juni 8, 2005 kan du ikke bare gi faen i den bolten da??? la den være knekt (så lenge det ikke lekker nevneverdig) og ta problemet når anledningen byr seg ved overhaling av motor eller noe... hvis ikke kan du bare legge en liten mutter oppå der bolten er knekt og "punkt" sveise den fast i bolten.da får du varma opp området og har noe du kan få vridd bolten med....Making any sense? punkter seff inni mutteren,men det skjønte du sikkert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Juni 8, 2005 Share Skrevet Juni 8, 2005 De e it no knusel å få ut den. Å dekke til alt som ikke "liker" spon er første forebyggende arbeid. Slip skruen plan med en rettsliper e.lign og slå inn ett kjørnermerke. Dette MÅ være i midten for at effekten til grisepiken skal utnyttes(eller i verstefall ikke knekke) Forboring først, deretter øker du hullet til minus 1-2mm under ID på gjengene om ikke dette blir helt feil str. for grisepikken. Vær nøye med å bore aksialt med skruen. Sett inn passende grispikk, og ikke benytt den runde med "gjenger" på. Fordi at hensikten med å bore så tett opptil ID er å få bolten til å krype litt. Bruk den kvadratiske typen. Den sprenger ikke restene av bolten så hardt ut, og vil derfor låse mindre. Og om du har en magnetboremaskin tilgjengelig, letter dette jobben betraktelig Ofte så klarer du da dette kun med ett skrujern, men grisepikken er klart å foretrekke. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Juni 8, 2005 Share Skrevet Juni 8, 2005 hadde samme problemet engang og prøvde å borre den ut, borra skeivt, noe som er jævli lett og vips så var hele meg full av kjølevann! bytta tilslutt toppen! og det kommer jeg til å gjøre igjen også hvis no sånt skjer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|_BMW_| Skrevet Juni 8, 2005 Share Skrevet Juni 8, 2005 bare av ren nysgjerrighet, hva er en "grisepikk"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Juni 8, 2005 Share Skrevet Juni 8, 2005 det er et redskap man bruker for å få ut knekte skruer, ser ut som en dor, men med linksgjenger, slik at når du borrer et hull i den knekte skruen og skrur grisepikken inn så skrur du den knekte skruen ut! You see? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå