Gå til innhold

Nye felger billig

venture2076
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor kjøpe det på østlandet?

Johs Bjerke sier de kjøper BMW replica felger fra samme fabrikk som BMW får levert sine fra. De mangler dog et BMW stempel på innsiden av felgen som dermed gjør felgene 300,- stk dyrere. Er dette riktig? Hos Johs Bjerke koster da BMW felger med 7 eiker (tradisjonell BMW felg) 1095,- i 17toms. Hos Autozentrum koster dette ca. 4000/stk.

Er felgene faktisk samme kvalitet? Jeg har kjøpt noen 17toms der og jeg måtte rette en felg etter èn ukes kjøring. Kjører jeg virkelig så dårlig? Derfor har jeg startet en annen debatt her inne om komfort på 16toms/17toms.

Nå har jeg da de 7eikede 17toms på bilen og jeg plages av at jeg merker hver eneste lille ujevnhet i bilen. Plagsomt.

Har dere noen tips hvos man kan få billige felger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøpe det på østlandet?

Johs Bjerke sier de kjøper BMW replica felger fra samme fabrikk som BMW får levert sine fra. De mangler dog et BMW stempel på innsiden av felgen som dermed gjør felgene 300,- stk dyrere. Er dette riktig? Hos Johs Bjerke koster da BMW felger med 7 eiker (tradisjonell BMW felg) 1095,- i 17toms. Hos Autozentrum koster dette ca. 4000/stk.

Hørtes litt for godt ut til å være sant. Be de dokumentere denne påstanden så skal du nok se at de sliter litt. Bare ikke hiss på deg damen i resepsjonen der. Har hørt hun skal være mannevond. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett Frode H. Hvor ville du kjøpt felger billig?

Har ikke peiling men jeg tror kanskje jeg ville satset på Rondell som har vært på markedet i mange år. Tror ikke prisen på de er så ille og de lager pene felger. Mange selger Rondell så det er lett å få tak i en ny også om uhellet er ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at billigfelger er billige!! Kjøper du felger fra BBS, O.Z og lignende så banker du dem ikke skeive på en uke. Legeringen i billigfelger er jalla, og tåler omtrentlig bare plan asfalt. Og at Johs Bjerke kjøper fra samme produsent som BMW, jaja.... Rondell er forøvrig forholdsvis myke(og tunge) de og, men de stiller ikke i verstingeklassen. Kvalitetsfelger koster noe mer, men du slipper da iallefall å kjøpe nye hele tiden. I lengden kan det bli billigst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er felgene faktisk samme kvalitet? Jeg har kjøpt noen 17toms der og jeg måtte rette en felg etter èn ukes kjøring. Kjører jeg virkelig så dårlig? Derfor har jeg startet en annen debatt her inne om komfort på 16toms/17toms.

hvordan merket du at felgen var skjeiv og at du måtte rette den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford bruker O.Z. og jeg har hørt det er billigfelger med dårlig kvalitet. Det har jeg fra kunnskapens hånd, en som VET det, hvis du skjønner hva jeg mener.

Vel, om O.Z var så dårlig. Hvorfor er de da så annerkjent? Jeg har kjørt med 17" superturismo, og har nå 18" superleggera. De er forholdsvis lette, men de har tålt masse juling til nå. O.Z leverer til mange bilforhandlere også, men jeg har til gode å høre noen klage. Folk som jobber med ford har selvfølgelig ikke peiling :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford bruker O.Z. og jeg har hørt det er billigfelger med dårlig kvalitet. Det har jeg fra kunnskapens hånd, en som VET det, hvis du skjønner hva jeg mener.

eh... javel... forklar meg hvorfor de bruker O.Z i formel 1 da?? Eller kanskje hvorfor de er kjent for å være VELDIG bra felger? Eller hvorfor de er så dyre når de er billig felger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...