Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg skal sette i en M30 3.2l motor i min 87 mod 318I. Er det noen som vet hvilken mellom aksling som passer?? Eller må jeg kappe og sveise den jeg har...? :?

Skrevet

kappe og sveise den du har? da bør du være jævlig flink å kappe å sveise da.. skal ikke mye til før det blir ubalanse og den begynner og vibrere...

Skrevet

det fungerer å kappe og sveise, det beste er å spenne akselen fast og kutte den med fastmontert sirkelsag med blad beregnet for metall, så sveiser du den skikkelig og så sender du den på avbalansering hos kardangservice eller annet firma som driver med dette! en jeg kjenner gjorde dette! det blei helt strøkent! betalte 500kr for avbalansering!

Skrevet

jeg bruker og spenne den opp i dreiebenk og dreie av fronten i gamlesveisen og dreie den av til ønsket lenge og dreie styringer så den blir rett. og sviese gost og pent.. funker som bare d. kjørte 450 hk på den sveisen uten problem og jeg avbalanserte den ikke.

Skrevet
jeg bruker og spenne den opp i dreiebenk og dreie av fronten i gamlesveisen og dreie den av til ønsket lenge og dreie styringer så den blir rett. og sviese gost og pent.. funker som bare d. kjørte 450 hk på den sveisen uten problem og jeg avbalanserte den ikke.

Ok takker og bukker :D men du vet ikke om det er mulig å komme utenom sveising? skal i første omgang bruke 318 diff, men er det noe annet som passer??

  • 2 months later...
Skrevet
stakkars 318 diff.

De er nok overdimensjonert så det holder i lange baner!

Nå er akslingen kappet og sveiset og det var null kast i den!!!:) tok ca to timer på hele operasjonen.....

Bilen spant forresten som et helvete:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...