kollerod Skrevet Juni 11, 2005 Skrevet Juni 11, 2005 hei, har bygd om en 320 til 328, og er på utkikk etter en bakasel, noen som kan skaffe en brukt/billig en???
bimmerdude Skrevet Juni 11, 2005 Skrevet Juni 11, 2005 Mye ga du får motoren? Hvorfor beholder du ikke bakakselen? Du får raskere aks med 320 bakaksel.
Bmw323i Skrevet Juni 12, 2005 Skrevet Juni 12, 2005 hvis den ikke raser ja. om det skal være holdbart så bør en bytte alle slike deler fra donorbil.
kollerod Skrevet Juni 12, 2005 Forfatter Skrevet Juni 12, 2005 Mye ga du får motoren?skulle gjerne hatt litt større fart, vil ikke merke så veldig mye på asken, kjøpte motoren i sverge, 13000,- så har jeg byttet til 2.5 liter innsug, det er jo mye større enn på 2.8, å i tilleg byttet dyser, så den er benket til 238kh, så det går ganske bra:) gå inn på www.bildelsbasen.se der finner du alt av motorer osv,
Bmw323i Skrevet Juni 12, 2005 Skrevet Juni 12, 2005 fra 193 ?? det var en voldsom økning for den trimmen der.
bimmerdude Skrevet Juni 12, 2005 Skrevet Juni 12, 2005 Mye ga du får motoren?skulle gjerne hatt litt større fart, vil ikke merke så veldig mye på asken, kjøpte motoren i sverge, 13000,- så har jeg byttet til 2.5 liter innsug, det er jo mye større enn på 2.8, å i tilleg byttet dyser, så den er benket til 238kh, så det går ganske bra:) gå inn på www.bildelsbasen.se der finner du alt av motorer osv, Du får ikke 238 HK med de modifikasjonene der. M52B28 motoren har rundt 200 hester orginalt og du får 10-20 hester ekstra med innsug fra 325i. Å bytte dyser gir ikke noe ekstra effekt så lenge orginaldysene gir nok bensin og det gjør de med så lite modifikasjoner. Du får heller ikke større toppfart ved å bytte bakaksel. Heller tvert i mot. Er luftmotstanden som er bremsen her og ikke utvekslingen. Utvekslingen du har nå klarer fint 250 km/t. Den som sitter i min orginale 328i er god for minst 285 km/t hvis effekten er nok. Men du vil få lavere turtall på motoren når du ligger i 100 på motorveien da. Blir nok litt for høyt turtall med din 320 bakaksel. Er ikke sikkert at en 328 bakaksel er mer solid enn en 320 bakaksel. Mulig den er det men også mulig at forskjellen ligger kun i utveksling.
bimmerdude Skrevet Juni 12, 2005 Skrevet Juni 12, 2005 fra 193 ?? det var en voldsom økning for den trimmen der. Fleste 328 har godt over 193 hester orginalt. De pleier å ligge mellom 200 og 210 hester.
kollerod Skrevet Juni 12, 2005 Forfatter Skrevet Juni 12, 2005 Mye ga du får motoren?skulle gjerne hatt litt større fart, vil ikke merke så veldig mye på asken, kjøpte motoren i sverge, 13000,- så har jeg byttet til 2.5 liter innsug, det er jo mye større enn på 2.8, å i tilleg byttet dyser, så den er benket til 238kh, så det går ganske bra:) gå inn på www.bildelsbasen.se der finner du alt av motorer osv, Du får ikke 238 HK med de modifikasjonene der. M52B28 motoren har rundt 200 hester orginalt og du får 10-20 hester ekstra med innsug fra 325i. Å bytte dyser gir ikke noe ekstra effekt så lenge orginaldysene gir nok bensin og det gjør de med så lite modifikasjoner. Du får heller ikke større toppfart ved å bytte bakaksel. Heller tvert i mot. Er luftmotstanden som er bremsen her og ikke utvekslingen. Utvekslingen du har nå klarer fint 250 km/t. Den som sitter i min orginale 328i er god for minst 285 km/t hvis effekten er nok. Men du vil få lavere turtall på motoren når du ligger i 100 på motorveien da. Blir nok litt for høyt turtall med din 320 bakaksel. Er ikke sikkert at en 328 bakaksel er mer solid enn en 320 bakaksel. Mulig den er det men også mulig at forskjellen ligger kun i utveksling. sant det, det er ganske høyt turtall.... det er ess tuning som har laget systemet for meg, og var der selv når vi benket den, så juger ikke med det, men veit du hvor mye en sånn bakaskel ligger på.... er vel greit og kjøpe brukt også.....
Gaute Skrevet Juni 12, 2005 Skrevet Juni 12, 2005 Du får heller ikke større toppfart ved å bytte bakaksel. Heller tvert i mot. Er luftmotstanden som er bremsen her og ikke utvekslingen. Utvekslingen du har nå klarer fint 250 km/t.Du skal klare litt av et turtall for å komme deg opp i 250 med 320'en sin utveksling. Min når turtallsperra (6500rpm) ved 219km/t. Tror nok absolutt jeg ville vurdert en lengre utveksling med 328 motor.....
bimmerdude Skrevet Juni 12, 2005 Skrevet Juni 12, 2005 Du får heller ikke større toppfart ved å bytte bakaksel. Heller tvert i mot. Er luftmotstanden som er bremsen her og ikke utvekslingen. Utvekslingen du har nå klarer fint 250 km/t.Du skal klare litt av et turtall for å komme deg opp i 250 med 320'en sin utveksling. Min når turtallsperra (6500rpm) ved 219km/t. Tror nok absolutt jeg ville vurdert en lengre utveksling med 328 motor..... Er det så stor forskjell altså? Regnet ut at min skulle nå 285 km/t ved 6500 rpm. Har du linken til den siden der man regner det ut Gunner?
bimmerdude Skrevet Juni 12, 2005 Skrevet Juni 12, 2005 sant det, det er ganske høyt turtall.... det er ess tuning som har laget systemet for meg, og var der selv når vi benket den, så juger ikke med det, men veit du hvor mye en sånn bakaskel ligger på.... er vel greit og kjøpe brukt også..... Autopower.se og bildelsbasen.se er beste stedene å lete etter noe sånt. Bare vær tolmodig og sjekk Autopower.se jevnlig... Men hva har ESS tuning gjort da? De har hvertfall gjort mer enn å skifte dyser og innsug. Trodde ESS drev mest med kompressor jeg men. Er godt mulig å få 238 hester ut av en 328 motor men da må det litt mere til. Har de chippet den? Byttet kam? Grenrør? Kanskje dyser er ett triks som hjelper mye på denne motoren. Ikke lest mye om det. Slags dyser er det da? Fra M3? Forresten hvilke girkasse er det i bilen? Fikk du med girkasse på kjøpet av motoren? Fulgte det med hjerne og ledninger?
M6 Bjørn Skrevet Juni 12, 2005 Skrevet Juni 12, 2005 sant det, det er ganske høyt turtall.... det er ess tuning som har laget systemet for meg, og var der selv når vi benket den, så juger ikke med det, men veit du hvor mye en sånn bakaskel ligger på.... er vel greit og kjøpe brukt også..... Driver og sysler litt med tanken på og bytte til M50B25 innsug og tune motoren jeg og,vet du om ESS tar på seg sånne jobber?
Gaute Skrevet Juni 13, 2005 Skrevet Juni 13, 2005 Er det så stor forskjell altså? Regnet ut at min skulle nå 285 km/t ved 6500 rpm. Har du linken til den siden der man regner det ut Gunner? http://lars-inge.com/RPM.aspx
kollerod Skrevet Juni 13, 2005 Forfatter Skrevet Juni 13, 2005 sant det, det er ganske høyt turtall.... det er ess tuning som har laget systemet for meg, og var der selv når vi benket den, så juger ikke med det, men veit du hvor mye en sånn bakaskel ligger på.... er vel greit og kjøpe brukt også..... Autopower.se og bildelsbasen.se er beste stedene å lete etter noe sånt. Bare vær tolmodig og sjekk Autopower.se jevnlig... Men hva har ESS tuning gjort da? De har hvertfall gjort mer enn å skifte dyser og innsug. Trodde ESS drev mest med kompressor jeg men. Er godt mulig å få 238 hester ut av en 328 motor men da må det litt mere til. Har de chippet den? Byttet kam? Grenrør? Kanskje dyser er ett triks som hjelper mye på denne motoren. Ikke lest mye om det. Slags dyser er det da? Fra M3? Forresten hvilke girkasse er det i bilen? Fikk du med girkasse på kjøpet av motoren? Fulgte det med hjerne og ledninger? Ess driver mest med kompressor, men de er venner av meg, og det de gjorde med bilen min har de aldri prøvd før, de har laget en helt ny programvare, jeg har brukt ledningsnettet fra 320, de har gjort om på alt chipp, osv +++, og resultatet ble kjempe bra, de tar nok på seg det igjen, men det koster en del kroner, men blir utrolig bra!! kjører ganske greit i fra en orginal 328, han som har driver ess har blant annet Z4, 3.0 liter og han sa de gikk nesten helt likt, så det er bare å ringe å spørre de, 69198555, spør etter Hans Petter
kollerod Skrevet Juni 16, 2005 Forfatter Skrevet Juni 16, 2005 skulle gjerne ha hatt litt lavere trutall også ja.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå