Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å selge bilen min.

Bilen er en 1992 E36 Coupe. Var i utgangspunktet en 320 Automat. Har bygget om til M3 motor (3,0l, 286 hk), girkasse, understell (Akslinger, bremser, fjører, dempere, stab. stag++)

Bilen er idag registrert som 320, men kan godkjennes med ombygginger da alle deler i understell/drivverk er fra M3. Har valgt å ikke godkjenne den enda da bilen er import. Vil koste å godkjenne den pga. avgifter.

Bilen har nå gått 149K, motor ca. det samme (litt mindre)

Bilen har skinninteriør, el. vindu/speil/takluke. Sorte/mørk grå baklykter (In-Pro) hvite blink rundt om.

M3 speil og Infinity-lippe er ikke montert, kan følge med.

Det følger med 8 stk. alu felger, 4 stk. 17" vinter (nesten nye dekk) 4 stk. 17" sommer (også nesten nye dekk). Bilen har 25% diffbrems (standard M3)

Nettopp byttet viftereim og kjedestrammer. Olje+filter er byttet for 500 km siden (Castrol TWS).

Bilen er EU godkjent til Juni 2006.

Ellers er dette en 13 år gammel bil, så det er noe småplukk, bl.a. litt begynnende rust fremme på kanal, litt lakkskade på en felg, ta kontakt for detaljer/bilder.

Bilen er ikke lengre til salgs.

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hvis bilen er registrert i norge i 1992 så kan den sikkert koste 1400kr... men hvis den er importert og registrer etter 1996 i norge kan jeg regne med at det blir 100 000 og velså det på og registrere den som en M3....

Dette kan du beregne på www.toll.no

Skrevet

Dere snakker om to forskjellige ting.. omregistrering i form av eierskifte og omregistrering i form av ombygging. Førstnevnte koster sikkert 1391,- eller hva det er, mens sistnevnte nok er en smule dyrere siden den visstnok er import. Hvor mye det er kommer an på når den er f.reg. i Norge. Før 1.1.96 er gratis.

Skrevet
Hvis bilen er registrert i norge i 1992 så kan den sikkert koste 1400kr... men hvis den er importert og registrer etter 1996 i norge kan jeg regne med at det blir 100 000 og velså det på og registrere den som en M3....

Dette kan du beregne på www.toll.no

sp.målet var vel omreggen og ikke prisen på og godkjenne den som M3.. godkjenninga koster nok FLESK ja..

Skrevet
Hva vil omregistreingen komme til og koste?

ja... her må jeg nok ta på meg litt av skylde pga. jeg begynte og kødde med 2 foskjellig ting... det var Godkjenning av 320 --> M3 jeg tenkte på... #-o

Skrevet
når den er f.reg. i Norge. Før 1.1.96 er gratis.?

Denne forstod ikke jeg Gunnar

Mvh. 530DA

Da kan du bygge om bilen uten å måtte betale avgift til staten.... Men jeg innbilte meg det var før 01.01.95 jeg da... :-k

Skrevet
Det koster mye å godkjenne den som M3. Derfor jeg kjører som 320.

samme her, har bygd om min fra 320 til 328, bare gi faen i og kræsje, mye billigere og forsikre:)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...