Gå til innhold

Sta rekkesekser som har kutta ut sylinder nr. 1 / 6


Kenzuke
 Share

Anbefalte innlegg

Fant ut her om dagen at bilen bare gikk på 5 av 6 sylindre. Etter det har den bare stådd, intill igår ...

Lot bilen stå på tomgang, å plukket ut en å en pluggledning, til jeg oppdaga at det fremste sylinderet ikke går. Har prøvd å bytte plugger, prøvd å bytte om på coilene, nappe ut lambaen, sjekke for falskluft, men finner ikke ut av dette! :evil:

Noen som har støtt borti samme problem før, eller? Er en 91' e34 520i 24v (M50) ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan

Hvordan oppfører bilen/motoren seg når du kjører?

Det kan være ay den dysen på sylinderen er deffekt.

Sjekk om dysa for strøm, se om ledningene er iorden å sånt

Når jeg kjører, så går den fortsatt bare på 5sylindre. går veldig ujevnt. Nå å da kan den faktisk tenne på alle 6 å man kan kjøre et par hundre meter med normal lyd, følelse å effekt, men så dauer det ene sylinderet av igjen ...

Har ikke kjørt noe særli mer en nødvendig med den sånn som den er nå ...

Når du mener at jeg skal sjekke at dysa for strøm, hva mener du da? :)

Edit: Har såvidt bynt å lære litt om bmw-motoren min så skjønnte ikke helt hva du mente! ;P

Vi sjekka ledningene å sånnt igår, prøvde å røkke ut coilen til syl.1 å sette på syl.2 for å se om syl.2 ikke ville tenne, men det gjorde den. Alså er det ikke coilen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det går, men prøv å koble fra dysen.

Har du et multimeter kan du jo måle om dysen får strøm. se om det er samme verdi på de andre dysene....

Du kan å ome dysene, trur det skal ligge på ca 12 ome. (høyome)

Om jeg tar ut dysa på syl.1 å syl.2 å bytter plass med dem to, så finner jeg vel fort ut som det er dysa som er feil?

Om syl.2 ikke går da, å syl.1 går, så er det jo dysa som er fucka.. right? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sylindrene tenner ikke samtidig, så jeg ville vært forsiktig med det der. Skal du bytte om dysene må den få luft og tenning også på samme tid som syl 1 hadde fått. F.eks. lite vits å sende alt rett gjennom sylinderen og ut eksosventilene slik at den er tom når den skal tenne.. :P Tenningsrekkefølgen på de motorene er 1-5-3-6-2-4, så 1 og 2 tenner på ganske forskjellige tidspunkt.

Har du sjekket kompresjonen? Er tennpluggen våt? Svart? Oljete? Når den sviver på alle seks, er det noe spesielt du gjør da? F.eks lavt/høyt turtall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skal jo bare bytte om dyse en og to,for å sjekke om det er dysa som er gåen,hvis sylinder nr to ikke går når han har byttet om så vet han jo hva feilen er.

Hvis ikke det hjelper så må han ta en komp-test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde dette med dyseskiftet nu, men fant ingen feil på dysa.

Vi kobla strømmen fra syl.2 over på syl1. å da sviva sylinder.1 som bare det! Alså er det bare en el.feil. Skal få levert bilen inn på verksted om en ukes tid, så kobler dem bare til en datamaskin å vips! ;) Det er ihvertfall planen :)

Det som er feil er altså strømmen til dysa, som gjør at den skal sleppe igjennom bensin. Ellers tenner sylinderet som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som skjedde med motoren like FØR den begynte å kutte på den ene sylindern?

Kan være at den sylindern på ett eller annet vis får for mye bensin også, og dermed drukner gnisten til tennpluggen!

Om dette skjer så vil den gå ett lite øyeblikk i ny og ne, når motoren får turtall og "temperatur"..

Men for å være helt ærlig så kan jeg ikkje svare på det sånn her og nå. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...