Gå til innhold

Lambadasonde fra biltema (koblehjelp)


Mr Bmw
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som har brukt lamadasonden fra Biltema, den med fire ledninger.

Den er universal å har derfor feil farger iforhold til de org fra Bmw, er det noen som kan si meg hvilken farge skal hvor, på det org nette?

Haster Haster Haster

Bmw 91mod 316i (e36)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ligger vel et koblingsskjema i pakken som lambasonden lå i?

Hvis du kjøper deg en haynesbok (de har det på biltema tror jeg) for bilen din så står alle koblingskjema for bilen der, og i pakken som lambdasonden ligger i står det også et koblingskjema.

Jeg bytta på en med tre ledninger, på den jeg tok ut så var det to sorte og en blå ledning, på den jeg kjøpte fra biltema var det to hvite og en sort, og på koblingsskjemaet stod det at de to hvite ikke var polaritetsavhengige, dvs gjør ikke no om du bytter om :wink:

Så jeg kobla de to hvite på de to sorte og den ene sorte påden blå, det fungerte bra! Åssen er fargene på din da i forhold til bilen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig, hadde, den jaget fra 500-1000 rmp, hadde også at den stanget en del gikk urent og lugget, ikke morsomt, men nå er det bare fryd :D

Får bare håpe det varer, hørt av noen her på forumet at gleden kan bli kortvarig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig, hadde, den jaget fra 500-1000 rmp, hadde også at den stanget en del gikk urent og lugget, ikke morsomt, men nå er det bare fryd :D

Får bare håpe det varer, hørt av noen her på forumet at gleden kan bli kortvarig.

Okei, slik er min også. Naboen sa at hannes bmw hadde akkurat samme problemet, å at det var lambaen!

Står å jager på 500 - 1000 / 1500rpm på tomgang. Stoppa bilen din når du dreia på rattet? - Om du har servostyring da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du delenummeret til den labdasonden du kjøpte? Søkte på biltema og fant mange lamdasonder, men ingen til BMW eller universale... Tror jeg må bytte min også. Bilen jager noe fryktelig på tomgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gule ledningen som kommer ifra styre enheten din er den som regulerer (tror det var hvit på biltema) er ikke helt sikker på resten men det går for det samme hvor du setter de 2 svarte ifra biltema lamdaen for det er oppvarmingen. Tror det var blå på biltema som skal til grønn ifra styre engeten :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...