Gå til innhold

Helv... !!! peiling på motor?


Peoplez
 Share

Anbefalte innlegg

*hmrph*

bmwen min begynte å dabbe av ved akselarasjon da den kom

opp imot en 5000rpm for noen uker siden. den ville liksom ikke mer, gjekk nesten bedre på halv gass i forhold til full gass.

SÅ idag var den på verksted, dei mente det var et eller anna falskluft greier. så fekk eg den igjen i ettermiddag, men den har komt seg, men ved full gass, rundt 5000rpm dabber den av nå også, ikke fult like mye som før, men litt!! Jævli irriterandes!!!!!

noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan det være at turtallsperra slår ut?

hvis du skrur av fordelerlokket, og ser på fordeleren så er det ei fjer på rotoren, den kan være defekt/dårlig.

prøv det.

eller den kan være at bensin pumpa ikke gir nok bensin ved høye turtall.

dvs dårlige lammeler i pumpa.

håper du ble noe klokere

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattern hadde ett lignende problem på sin bimmer. Da gikk bilen bare på halv aks liksom, og den gikk ikke helt opp til sperra(Husker ikke om det vr 5000rpm)

Men jeg husker ikke helt hva som var gærnt me bilen da, men de på verkstedet sa iallefall at det med halv aks å lavere turtallsperre, var en slags forsvarsmekanisme på motoren. Den gjorde dette for å hindre at mer skulle bli ødelagt.. Eller no sånt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk det enkleste først ja, slik at det nødvendigvis kan slippe å bli for dyrt.

Se på luftfilter, fordeler og rotor.

Sjekk siden bensintrykket.

Jeg faktisk hørt et par historier om at det er folk som har problemer med å få nok bensin på høye turtall når tanken er under 1/3 tom! Kanskje en ting å sjekke opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samma problemet min stoppa på 2500 ca da ville den ikke mer,bare sto og sperret.. Da var det bare og ta av pluss og minus ledningen på batteriet og sette dem på igjen så var alt bra igjen.. da hadde den gått i et vrangmodus... men dette er jo en e36,kan vel hende det er litt mer komplisert på litt nyere biler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...