Gå til innhold

sporing av mobiltelefon?


Peoplez
 Share

Anbefalte innlegg

Kan politiet avlytte telefonen selv om den er skrudd av.. Hva er det å avlytte da da??? Kan jo ikkje motta meldinger.. De ligger på nettet en bestemt periode før de blir slettet eller du skrur på mobilen din slik at du kan motta de.. Samtaler du får når du har skrudd av mobilen går jo til talepostkasse viss man har det.. Det er jo ett eget nr, så det blir det samme om viderekobling.. Så jeg spør deg igjen: Hva er det å avlytte når telefonen er skrudd av???

Hva det er å avlytte? En privat samtale mellom 2 personer som sitter å prater foreksempel? Eller hva er det du tenker på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ærlig talt, du må jo skjønne at dette ikke er snakk om å avlytte samtaler på telefonen?

Hvis du for eksempel har telefonen din liggende på stuebordet, så sitter du å en kompis å planlegger ett terrorangrep i sofan. Så kan de avlytte den samtalen.

Get it?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, ikke alle som er på samme bølgelengde her ser jeg :P

Men politiet har sagt flere ganger til meg at de kan spore mobilen, men har de gjort det? -NEI!! Og de siste par åra har jeg mistet/blitt frastjålet opptil 4 mobiltelefoner... Aldri hørt en dritt fra purken om noen av dem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, du må jo skjønne at dette ikke er snakk om å avlytte samtaler på telefonen?

Hvis du for eksempel har telefonen din liggende på stuebordet, så sitter du å en kompis å planlegger ett terrorangrep i sofan. Så kan de avlytte den samtalen.

Get it?

Nei :!: Hvordan kan de i så tilfelle greie det, så lenge den ligger der å ikke er påslått????? Dette må jeg ærlig talt innrømme at jeg absolutt ikke forstår..... :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg. Jeg reagerte akkurat likedan som du gjør da jeg hørte det. Vi diskuterte dette på ett annet forum, og det endte da me at vi fikk en bekreftelse fra Telenor på at dette er mulig. Det er dog ikke noe politiet har tilgang til å gjøre med hvem som helst, det skal være temmelig spesiellt.

Hvis jeg husker rett så er det en slags liten basestasjon innebygd i telefonen. Denne kan aktiveres uten at telefonen er påslått.

Jeg har også lest etteretnings artikler fra KRIPOS som har nevt dette. Så det er faktisk mulig, selv om det høres latterlig teit ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere kan ha lest artikler og fått "bekreftelser" så mye dere vil, en mobil som batteriet er tatt ut av, som ikke er modifisert på forhånd kan ALDRI avlytte noe som helst. en mobil/elektronikk trenger strøm for å fungere, batter = strøm/spenning til elektronikken, en mobil - batteri = ikke strøm/spenning

sånn er det bare, så kan politiet prøve å skremme dere så mye dere vil, selvsakt får man modifiserte telefoner, men det er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde lest igjennom alle postene her, så ser du at det du skriver nå er urelevant.

var en luring her (sikkert du) som skreiv at det gikk fint å avlytte den selv med batteriet tatt ut, så relevant er den

"ok" så hadde du lagt inn en post etterpå da, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente selv om mobilen er avslått, ikke batteriet tatt ut. Men uansett jonr, hvis du ikke har noe konstruktivt å komme med så ikke post i det hele tatt. Jeg vet at dette er fullt mulig, såfremt batteriet fortsatt er i telefonen.

ikke konstruktivt ? jeg må da få avkrefte pisspreiket ditt, har selv jobbet med dette så vet hva jeg snakker om takk, men seff om du vil tro på propaganda tøvet så gjerne for meg, men du kan ikke poste en så latelig post uten å forvente å få "svar på tiltale"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette med at man må betale for å få mobilen sperret... Det er bare tull... Selvfølgelig skal det ikke koste noe for brukeren å få mobilen sin sperret... Viss de sperrer den, så er den som har stjelt den nødt til å kjøpe seg ny eller stjele ny.. Alle de som blir frastjelt en må kjøpe seg ny.. Slik sett så tjener selgeren på at den blir sperret.. Det er gratis å sperre mobiler.. Viss du har betalt for å få mobilen sperret, så er du blitt lurt..

Dette er helt korekt, at telefonene sperres er et krav fra forsikrings selvskapet, hvis ikke IMEI nummeret rapporteres til politiet i anmeldelsen får du ikke penger igjen på forsikringe, har selv gjort dette hos netcom, hvilke interesse skulle man ha av å sperre telefonen hvis man må betale for det ? jeg dr**er da i om tyven får brukt mobilen eller ikke så lenge jeg ikke får den igjen selv, men det gjør ikke forsikring selskapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente selv om mobilen er avslått, ikke batteriet tatt ut. Men uansett jonr, hvis du ikke har noe konstruktivt å komme med så ikke post i det hele tatt. Jeg vet at dette er fullt mulig, såfremt batteriet fortsatt er i telefonen.

ikke konstruktivt ? jeg må da få avkrefte pisspreiket ditt, har selv jobbet med dette så vet hva jeg snakker om takk, men seff om du vil tro på propaganda tøvet så gjerne for meg, men du kan ikke poste en så latelig post uten å forvente å få "svar på tiltale"

For det første... Selvfølgelig skal du få avkrefte det, men du kan jo gjøre det på en konstruktiv måte. Slik som du gjorde nå. Det jeg mente med ikke konstruktivt var den "tror på julenissen" posten din. Slikt synes jeg bare er unødvendig.

Og for det andre, jeg skal bevise dette for deg, å da skal du få bite i deg hvert ord du har sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente selv om mobilen er avslått, ikke batteriet tatt ut. Men uansett jonr, hvis du ikke har noe konstruktivt å komme med så ikke post i det hele tatt. Jeg vet at dette er fullt mulig, såfremt batteriet fortsatt er i telefonen.

ikke konstruktivt ? jeg må da få avkrefte pisspreiket ditt, har selv jobbet med dette så vet hva jeg snakker om takk, men seff om du vil tro på propaganda tøvet så gjerne for meg, men du kan ikke poste en så latelig post uten å forvente å få "svar på tiltale"

For det første... Selvfølgelig skal du få avkrefte det, men du kan jo gjøre det på en konstruktiv måte. Slik som du gjorde nå. Det jeg mente med ikke konstruktivt var den "tror på julenissen" posten din. Slikt synes jeg bare er unødvendig.

Og for det andre, jeg skal bevise dette for deg, å da skal du få bite i deg hvert ord du har sagt!

hehe, det gleder jeg meg til 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...