Gå til innhold

Startproblemer


kimla
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Det har nok vært noen andre lignende emner om dette, hvertfall tittelen, men de var for det meste tikking i starten.

Har en 320i E30 87-mod som det tar litt tid å starte.

Når jeg vrir om tenninga så "starter" det i ca. 2 sekunder, så stopper den igjen. Dette kan skje veldig mange ganger etter hverandre.

Når den endelig har starta og går så er det ikke sikkert den vil gå veldig lenge. Den kan plutselig stoppe 200 meter borti gata igjen, og så må jeg styre med samme greia igjen. Men når jeg får start på den igjen så pleier det å gå smertefritt.

Har merka siden jeg kræsja (vel, ble kræsja i da..) så er ikke turtallet når jeg starter særlig høyt, ligger vel på mellom 500-1000 (nærmere 500 tenker jeg), før når jeg starta så la det seg rett på 1500, da hadde jeg aldri problemer med å starte.

Men når jeg startet i går så døde den bare en gang, så starta den og gikk fint igjen.

EDIT: I går var det varmt da, så det har vel noe med det å gjøre.

Er ikke så bil-teknisk av meg, men har hørt teorier om f. eks temperatur måler som ikke funker.

Lurer litt på om det er noe tomgangsmotor greier også.

Alle råd taes i mot med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PÅ forgasserbiler har man sjok eller hva det heter, på din har du vel en kaldstartsdyse som kansje ikke fungerer som den skal..

Har innsprøytning på min BMW, men kaldstartdyse høres ut som noe som kan være feil ja... får sjekke det ut.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor var det han/hun andre traff deg på bilen?

Kan jo også være at noen ledninger eller elektronikk til innsprøytningssystemet og/eller selve hjernen som styrer kaldstartturtallet og innsprøytninga er skadet eller noe?! :-k

Traff meg nok bak på venstre side i baklyset (og innover).

En slange datt av i motoren da, så kjørte en liten stund uten at jeg visste det, har satt på en ny nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...