Gå til innhold

top gear


Hhenrik
 Share

Anbefalte innlegg

Programmet heter Fifth Gear og mannen heter Tiff Needell.

Gå inn her: http://www.five.tv/fifthgear/ og klikk på "presenters" og les om de ulike programlederne. Disse folka KAN kjøre bil, i motsetning til en viss eldre herremann i et annet britisk bilprogram......

Synd at dette ikke blir vist i norge, fordi det er MANGE bra reportasjer på Fifth Gear!

Heldigvis har jeg lastet ned 70% av episodene fra 2003 og til i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har alle sesongene av top gaer, og det meste av fifth gear.. men jeg syndes Top gear er det beste, kombinert med bilkjøring og flott britisk humor pluss en hel del andre stunts.. :P

Fifth gear er bra det og, men.. det mangler det lille ekstra som top gear har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir for dumt når programlederen må ha noen til å kjøre for seg, når han ikke er kapabel til det selv. Blir akkurat slik som marketing-folk, de snakker masse om produktet og hvilke egenskaper det har, men de har null interesse av det, og de har ikke filla peiling når du spør dem om noe som ikke står i brosjyrene deres!

Når det er folk som har årelang racing-erfaring som sitter bak rattet og forteller meg hvordan bilen oppfører seg. Jeg bare minner om da Jeremy Clarkson klaga sånn over kjøre-egenskapene til Lotus Elise, og Lotus sine ingeniører sjekket bilen grundig og fant ingen andre feil enn at Jeremy ikke kan kjøre (noe han innrømmet i et senere show).

Top Gear er liksom litt "Se&Hør" fullt av dritt om ting du ikke bryr deg om med mindre du har fritidsproblemer (hvem bryr seg om at Mette-Marit har kjøpt seg ny kjole i London eller at Marit Christensen er skilt fra sine 4 ektemann som er fra Afrika).

Fifth Gear er litt mer som Auto Motor und Sport; det står litt om alle biler, men de vektlegger de sportslige og forteller også noe om hvordan disse fungerer på vei og på bane. F.eks. så har jo BMW og Mercedes en del ting til felles, men i Fifth Gear så får du vite at den første er en kjøremaskin, mens den andre er en bil du føler at du blir kjørt i (liten tilbakemelding).

Hvis jeg vil se på Britisk humor, så ser jeg heller på "Benny Hill" eller "Monty Python".

Men for all del, jeg ser på begge deler, og jeg skjønner at folk liker Top Gear. Men jeg tipper at de som liker Top Gear best ikke er ihugga banefolk (med mer enn 10 dager på banekjøring)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en stund jeg lot meg provosere av Top Gear og Jeremy, men så begynte jeg å gi f, og nå er det egentlig bare morsomt. :) Skikkelig bra underholdning. Men da selvfølgelig originalen som er i full lengde, med sin hele time. De redigerte halvtimesutgavene er ikke helt det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en stund jeg lot meg provosere av Top Gear og Jeremy, men så begynte jeg å gi f, og nå er det egentlig bare morsomt. :) Skikkelig bra underholdning. Men da selvfølgelig originalen som er i full lengde, med sin hele time. De redigerte halvtimesutgavene er ikke helt det samme.

Helt enig i det du sier der. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier det kort sagt: Fifth Gear er tusen ganger bedre enn Top Gear og en milliard ganger bedre enn Autofil.

Og jeg har ikke kjørt på bane enda heller. :P

Forøvrig tror jeg ikke det er noe sjakktrekk og blande inn Autofil i dette. En gladkristen som er over normalt mye sex-fiksert (pupper på rattet, og se på det feite eksosrøret på rumpa, der kan jeg grille grille "loffen" min...).

Autofil er jo full av faktafeil og synsing, tar ikke med noe særlig med rundetider, og hvertfall ikke vekt (med deres tankegang går en lastebil med 600HK svært fort på ACR, flotte enorme felger og en svær "loff-griller" opp langs taket).

Skjønner godt at Jan-Erik Larsen ikke fikk kjøre egget ja...

Tommy Rustad derimot!

Men for all del, Jan-Erik Larsen og familien er hyggelige folk (traff på de da jeg var på ACR i 2002 med BMWCCN, 2 dager før de skulle teste E46 M3 der oppe).

Autofil blir vel tilsvarende som Søndag Søndag tenker jeg. Masse morro der også, men alt er jo bare sprøyt og masse sex-annonser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...