Stian Børresen Skrevet Juni 22, 2005 Share Skrevet Juni 22, 2005 Hei om jeg byr på et sett baklykter til e30'n min, kommer det tollavgift i tillegg til den prisen jeg får lyktene til (+frakt pris såklart)? Med andre ord spør jeg om det er avgifter på alt av det som bestilles fra usa og andre land? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Juni 22, 2005 Share Skrevet Juni 22, 2005 Jeg handler en god del fra ebay.com og .de Det som kommer i tillegg til prisen, er moms og tollgebyr (rundt 150 kr + moms - spørs litt på hvem som fortoller varen..) Funker helt greit å handle fra utlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 22, 2005 Share Skrevet Juni 22, 2005 Toll/mva-grensa er 200,-. Litt usikker, men tror det er 200,- inkl. frakt. Får du avsender til å merke pakken som "Gift" så er grensa 1000,-. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Juni 22, 2005 Share Skrevet Juni 22, 2005 Toll/mva-grensa er 200,-. Litt usikker, men tror det er 200,- inkl. frakt. Får du avsender til å merke pakken som "Gift" så er grensa 1000,-. Så heter det ja, men teori og praksis er 2 vidt forskjellige ting... Ser ganske mye rart fra tollsystemet. Deler til tusenvis av kroner går rett igjennom (les: tollfritt), mens neste dag stopper de en del til 300 kr... Og må ha full dokumentasjon på kjøp og varens reelle verdi... idioter som jobber der ja !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Juni 23, 2005 Share Skrevet Juni 23, 2005 Toll/mva-grensa er 200,-. Litt usikker, men tror det er 200,- inkl. frakt. Får du avsender til å merke pakken som "Gift" så er grensa 1000,-. Så heter det ja, men teori og praksis er 2 vidt forskjellige ting... Ser ganske mye rart fra tollsystemet. Deler til tusenvis av kroner går rett igjennom (les: tollfritt), mens neste dag stopper de en del til 300 kr... Og må ha full dokumentasjon på kjøp og varens reelle verdi... idioter som jobber der ja !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! det må da være bra får mye mindre toll på en vare til 300 kr vil jeg tro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tort Skrevet Juni 23, 2005 Share Skrevet Juni 23, 2005 Problemet er jo rett og slett at internethandelen har eksplodert de siste åra og tollvesnet har jo selvfølgelig ikke bemannet deretter så da får de ikke gjort mere enn og skumme overflaten når det gjelder import. Så Pedi jeg tror ikke det har så mye om de er idioter eller ikke, heller om de er nedlesset i arbeid eller ikke! Jeg personlig synes vi burde handle som faen fra utlandet og legge mere press på dem sånn at vi kan få flere pakker som sklir igjennom uten et eneste spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Juni 23, 2005 Share Skrevet Juni 23, 2005 Så Pedi jeg tror ikke det har så mye om de er idioter eller ikke, heller om de er nedlesset i arbeid eller ikke! Er nok ikkje helt enig med deg der. Eg har hatt ganske mye problem med posten/toll-avdeling, og dermed myyye kontakt med kundeservice/tollkontor etc... Kunne satt en trivelig kveld rundt bålet og fortalt mange historier der postens personell kvalifiserer til idioter ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå