Gå til innhold

Pedi's E21 Peters Cabriolet... Dataliner !


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

muntlig er like bindende som skriftlig uansett hvilken avtale.

Bindende, men umulig å få ført bevis for med mindre man har opptak av det. Med ord mot ord så kommer man sjelden noen vei.

Joda, men det er jo her det kommer frem at det er viktig å være mann for sitt ord (og jobben som er utført...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
muntlig er like bindende som skriftlig uansett hvilken avtale.

Muntlig avtale er i TEORIEN like bra som bindende... Men det er dessverre berre i TEORIEN...

Vanskelig å bevise, ja... Med mindre du har vitner eller opptak, da. Må vel ha samtykke for å ta opp noe også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK..

Men tilbake til Topic.

Jeg og Torebmw hadde oss en kosekveld i garasjen min i går, så jeg skal se om jeg får lagt inn noen nye bilder i kveld om siste status på karosseri-fronten. Motorbilder kommer nok ikke før i februar vil jeg tro, for nå er det karossen som står som første pri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når rekner du med å være ferdig med bilen ?

Den er veteran i år, og skulle etter planen være ferdig til denne sesongen. Men siden mesteparten av tida mi i fjor besto av reising til Tyskland, så er jeg rimelig godt på etterskudd, både med tid og penger...

Men jeg drøyer heller ferdigstillelse til 2007 (hvis nødvendig..) istedenfor sånn "hesj-i-hop-bånn-gass-stress"-opplegg, for jeg vil ha resultatet akkurat slik jeg har bestemt meg for. Blir det ikke tid - eller penger nok i år.. Så venter jeg heller til jeg har tid og råd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det endelig blitt noen nye bilder. Ikke så spennende denne gangen heller, men siden det er sååå lenge siden sist det ble gjort noe - så kommer de nå på nett allikevel....

Slik ser "bilen" ut nå, etter litt kappings:

Update02012006004.jpg

Update02012006003.jpg

Har spyttet inn noen kroner i deler som skal bli til bakstellet mitt. Z3M-Roadster lenkearmer og drivakslinger... sprell nytt :D

Update02012006007.jpg

Fuel rail fra PPF (julegaven i år, hehe..):

Update02012006008.jpg

Og custom/modifiserte kamdrev samt Racing-kamkjeder fra PPF:

Update02012006009.jpg

Og der var endelig veiven kommet i hus også... Det har vært en god jul i år :wink:

Update02012006010.jpg

Og stadige forbedringer i garasjen, her er eksosavsuget på vei opp på veggen. Kjekt med litt god hjelp i høyden for oss "lamme" med høydeskrekk.... :wink: Nøye avpasset ved siden av løftebukken, for denne uka skal varmepumpe monteres. Kalde garasjekvelder er nå snart historie....

Update02012006001.jpg

Og et ekstra bilde bare siden det låg innpå her, hehe...

Update02012006002.jpg

Og der er den på plass, i morgen skal motor, rør og lydfelle monteres, slik at det er bare til å gi gass...

Update02012006006.jpg

Litt mørkt det siste der, men men..

That's all folks !!

Lover å være mer aktiv med updates i nær fremtid. Bilen er snart ferdig demontert nå, så montering er forhåpentligvis ikke langt unna. Og motoren er snart komplett, så montering samt bilder under bygging er vel også ikke langt unna? Blir gjerne litt mer morro med motorbilder enn gamle ståldeler vil jeg tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg en ting-var den caben helt skvær gjennomrusta hele veien el?

Sattan for en demontering.

Rustet var den her og der, samt en tidligere eiger som trodde at tectyl skjulte "lappverket" som han dekket huller i gulv med.

Grunnen til at jeg gjør dette er såre enkelt. Jeg har hatt sååå mange prosjekter opp gjennom årene som pga tidsbrist, nye prosjekter i sikte osv osv har gått i dass er blitt solgt før fullførelse - at denne gangen skal jeg ha en bil som er 100%. Helst litt til.

Kjøpte denne i 1996, og har stått lagret til omtrent nå, men nå skal den til pers, og gir meg ikke denne gangen før jeg er på treff med den. Og denne bilen blir fullført også, for E21 har jeg alltid hatt nært mitt hjerte - men jeg kan jo ikke bygge en orginal bil... Så litt modifikasjoner på motor, kaross og understell vil det jo bli da.. :wink:

Og ja... Den er ikke heeelt ferdig demontert enda... Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og alle karroseri deler kjøpt nye orginalt?

I norge?En får vel ikke kjøpt nye bakskjermer til peter`s heller så du må vel "lage" deg en cab da el?

ALLE karossdelene er kjøpt orginalt ja. Eneste som ikke er kjøpt inn nå er bakluka, den skulle jeg bestille i dag - men glemte det.. Samtlige karossdeler er kjøpt nye i Norge, for prisforskjellen Tyskland kontra Norge på E21-deler er veldig liten. Dørene kjøpte jeg på et gammelt lager i Tyskland, men det er det eneste også...

Men til gjengjeld, så sparte jeg 2-3000 kroner på å kjøpe bunnpanne og oljepumpe i Tyskland kontra Norge til M50-motoren som skal i bilen. For nyere deler er det større forskjell på...

Du ser den ene bakskjermen som henger i bakgrunnen der, det er nok til en takbil ja... :wink: De Peters' gutta var noen klamphoggere spør du meg. "Kapp og lapp - god gang!" :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...