Gå til innhold

Lambasonde ? Trenger HJELP! *fikset*


Kenzuke
 Share

Anbefalte innlegg

Nei trur den går på alle 6 hehe, men den lugger eller jokker som det sies, på tomgang og under kjøring uansett turtall og gasspodrag, men det er ikke så mye, men irriterende. noen sier den skal være sånn da den er trimmet.

den skal ikke lugge/jokke på tomgang fordi den er trimmet da.. min var også trimmet og malte som en pusekatt Etter jeg skifta lambda`n.. min fjuska endel på tomgang da..hoppa fra 600-1000rpm innimellom..skifta den og etter det var det iiiingen problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ringt å prata med omlag 5 bmw forhandlere fra hele landet nu, å alle sa at det mest sannsynlig er styreenheten som må skiftes.

Skal låne fra en kompis sin e36 i ettermidag å prøve. Krysser fingrene for at det er den som er gådd. Jeg VET at den er dyr, men da har jeg iallefall funnet problemet ... Å skriver selvfølgelig inn fasiten her til slutt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, drive nu bare å skrive me mæ sjøl :P

På verkstedet har dem absolutt ikke gjort NOE av det jeg har bedd om, så jeg må ta saken i egne hender med god hjelp fra bekjente ;p

Er det noen er som kan si med sikkerhet at det IKKE er skadelig å prøve en styringsenhet fra en anna 2L 24v m50 motor i min? Skulle jo egentlig prøve en fra en kompis sin e36 med samme motor, men han trakk seg i frykt for at det kunne skade hannes styringsenhet / boks ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 320 begynte plutselig å feiltenne,fikk ikke opp turtallet og gikk ujevnt. Tydelige tegn på at en av sylindrene var ute av funksjon. Så for meg store reparasjoner,inntil jeg plutselig kom på at motorvask var foretatt rett i forkant av at problemene dukket opp. Den ene skruen til toppdekslet, det av plastikk, manglet,slik at vann hadde kommet seg inn gjennom hullet hvor mutteren skulle stått. Dette vannet fant videre veien ned til sylinder nr. 2,regnet forfra, og sørget deretter for at den pluggen ikke tente.Trengte kun å tørke rent.

Men dette har du nok allerede sjekket ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPI!! :)

Da fikk jeg min styringsenhet i posten idag (1500,- fra Skedsmo bilopphøgg)

Var usikker som faen når jeg skulle bytte, fordi jeg var jo aldri 100% sikker på at det var den som var feilen, men jeg bytta uansett om, å starta å der bromma han på alle 6! :D Gjett om jeg har smilt idag! :P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPI!! :)

Da fikk jeg min styringsenhet i posten idag (1500,- fra Skedsmo bilopphøgg)

Var usikker som faen når jeg skulle bytte, fordi jeg var jo aldri 100% sikker på at det var den som var feilen, men jeg bytta uansett om, å starta å der bromma han på alle 6! :D Gjett om jeg har smilt idag! :P:D

Hehe så bra da :D

jeg har kontakte VS motor,, han som har den Bimmern so går noe så jævlig hehe!!

Jeg lurte på om de kunne sjekke styreenheten min,, venter på svar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPI!! :)

Da fikk jeg min styringsenhet i posten idag (1500,- fra Skedsmo bilopphøgg)

Var usikker som faen når jeg skulle bytte, fordi jeg var jo aldri 100% sikker på at det var den som var feilen, men jeg bytta uansett om, å starta å der bromma han på alle 6! :D Gjett om jeg har smilt idag! :P:D

Hehe så bra da :D

jeg har kontakte VS motor,, han som har den Bimmern so går noe så jævlig hehe!!

Jeg lurte på om de kunne sjekke styreenheten min,, venter på svar....

Åkai! ;) Ja, nu går den som ei klokke. Digg! ;D Skal prøve å sprette opp den døde styringsenheten min å sjekke om jeg ser noe som er brent elns...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1500,- hørtes ut som en hyggelig pris ihvertfall. :)

1500 ER hyggelig pris, når GS skulle ha 3500 for en brukt en, å 6000 + mva for en ny #-o

Jeg fikk to pene bakdører til 500kr hos dem!! :shock:

(pga. dem sendte meg feil først, så fikk jeg nr2 gratis :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...