Raven Skrevet Juni 24, 2005 Share Skrevet Juni 24, 2005 Og før noen forslår det, ja! det er byttet termostat.... Bilen har vært på verksted 3 ganger for samme problemet i vinter. noen som har noen gode forslag på hva det kan være?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Juni 24, 2005 Share Skrevet Juni 24, 2005 Vet om en annen 528i med samme problemet.. Der måtte vi bytte topp... , den var sprukket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raven Skrevet Juni 24, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2005 hmmmm hørtes litt kjipt ut det... rart de ikke finner ut av det på bmw verksted?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Juni 24, 2005 Share Skrevet Juni 24, 2005 Sjekk vannpumpa, det kan være en av de med plast-skovler. Da er det plutselig ingen blader igjen til å dytte vannet rundt og da koker det vannet som ligger inni toppen. Ellers kan en trykktest av systemet være tingen, det kan de fleste verksteder utføre (man tar av det lokket som kan slippe opp trykk (som oftest påfyllingslokket) og pumper inn trykk på ca 1 bar og ser om det synker). Kan jo også være tette kjølekanaler. Hvordan så kjølevæska ut når du tappet av den første gangen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet Juni 24, 2005 Share Skrevet Juni 24, 2005 Tipper det er skovlene som har løsnet på vannpumpa,kjent problem på E39 det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Juni 24, 2005 Share Skrevet Juni 24, 2005 Tipper det er skovlene som har løsnet på vannpumpa,kjent problem på E39 det M50/52/54- generellt faktisk... Har selv bare hatt ett tilfelle, og da hadde skovla løsnet fra akslingen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Juni 24, 2005 Share Skrevet Juni 24, 2005 Vannpumpene til e39 96-97-98 modell var kjent for å ha dårlige lager,selv om de oppgraderte plasthjulet til metall var lagrene like dårlige,dette er rettet opp på de nyeste modellene,men likevel kan det lønne seg å kjøpe pirat pumpe som har kraftigere lager.Det kan sees når du sammenligner størrelsen på lagerhuset på gammel og ny pumpe.En annen feil folk gjør er at de ikke skifter ut all Frostvæsken med ett par års mellomrom,resultatet er gammel frostvæske som mister evnen til å smøre vannpumpa.Kjenner du slark i lagret når du leer på viftebladakselen så må pumpa skiftes.Longlife frostvæske RØDFARGET som er fosfatfri anbefales men den må ikke blandes med vanlig frostvæske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Skrevet Juni 24, 2005 Share Skrevet Juni 24, 2005 Ein kompis måtte bytte vannpumpa på sin 96 modell 528 og. Da hadde bilen gått 123000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raven Skrevet Juni 27, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2005 oki takker for svar bilen er på vei til verksted i dag. så får vi se.. surt at det er 3 gangen på et år den er inne da men... Vi får se hva de finner ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå