Gå til innhold

Porting M3 3,0


Iver
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg leverte min inn til PPF (Pure Performance Factory) i Sverige. Toppen min er basis en M50 b25/28 topp, men den er jo ganske lik M3-toppen da. De tok vel ca 6000 svenske for kun portinga. Skal du tøffe deg meg Mirafreste ventiler/seter, planing, sterkere fjører og kammer i tillegg - da blir selvsagt prisen en heeelt annen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte i utgangspunktet bare på porting... Hvor i Sverige ligger firmaet?

Hvor mye effekt ble du lovet??

Iver

PPF ligger i Avesta.

Hvor mye effekt jeg ble lovet ?? Tja, med tanke på alt det andre jeg har gjort med motoren, samt Turbo - så ble jeg ikke lovet noe som helst. Men det er estimert ett HK-antall (de vet hva jeg har gjort med motoren uteom) som jeg ikke vil snakke om her, før den dagen bilen har vært i benk og kan bekrefte det.

Men økning blir det jo... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner :D

Driver å forberede for turbo montering kanskje til neste sommer, så det er greit å ha gjort det meste på forhånd...

Sendte du toppen i posten eller dro du over grensa?

Blir ett stykke å kjøre fra meg her oppe i Nord, hehe...

Noen som har noen turboer å anbefale til M3'n??

T4, nye stempler++++ burde vel holde til 400-450hk kanskje?

Iver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte du toppen i posten eller dro du over grensa?

Blir ett stykke å kjøre fra meg her oppe i Nord, hehe...

Noen som har noen turboer å anbefale til M3'n??

T4, nye stempler++++ burde vel holde til 400-450hk kanskje?

Nei, Helge Vik både tok med seg toppen for meg, og jaggumeg hentet han den for meg neste gang han var der. Kjekt av han, for da slapp jeg... Men ellers så hadde jeg brukt posten ja.

Bruk de stemplene du har - det er orginale smidde mahle, svarv litt av toppen (ikke høyde, men innerkant oppå stempel) og dekomp med MLS-stålpakning 3.5 mm.

Hvilken turbo... her er det flere faktorer som spiller inn. Både hva hk du skal ha, dreiemomentskurve etc... Er mange faktorer som er viktige her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...