Kenneth BMW Skrevet Juni 27, 2005 Share Skrevet Juni 27, 2005 HALLA Ja hvorfor ikke? det er jo en fin motor... hihi Noen som tilfeldig her en liggende?? og noen som vet om det er noen andre som har en liggende Hvor kan jeg skaffe en sånn?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Juni 27, 2005 Share Skrevet Juni 27, 2005 Ring til Helge Vik. Han har alltid noen på lur. Og hvorfor M5 ??? Smell heller i en 540i V8. Mye kjekkere motor det, og mer driftsikker også... Eg har hatt både 3.8 M5 og 540i, og min favoritt var uten tvil V8en... (og faktisk, tro det eller ei.... Han som kjøpte M5en av meg en gang i tiden, kjøpte nettopp 540en av meg for noen måneder siden. Han og sverger til 540en....) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Juni 27, 2005 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2005 jaha hva med priser å sånt? forskjellen på M5 å 540 v8 motor? og antal hester? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Juni 27, 2005 Share Skrevet Juni 27, 2005 jahahva med priser å sånt? forskjellen på M5 å 540 v8 motor? og antal hester? M5 E34 har 315 hk i 3.6, 340 hk i 3.8. 540en har 286 hk. Samtlige motorer er litt kostbare i Norge, men i Tyskland er det bedre priser. Men da kommer jo frakt, moms etc i tillegg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Juni 27, 2005 Share Skrevet Juni 27, 2005 jeg vil for min del påstå att m5 motorne er sinnsykt driftsikre da.. synest de er glade når de blir kjørt litt hardt jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Juni 27, 2005 Share Skrevet Juni 27, 2005 jeg vil for min del påstå att m5 motorne er sinnsykt driftsikre da.. synest de er glade når de blir kjørt litt hardt jeg. 3.8en har jo slitt litt med oljetrykk på registerstrammeren, mens 3.6en ikke har det problemet. + at i racing så er det mest 3.6 som blir brukt, siden 3.8 er mindre driftsikker. Men en ting er nå helt sikkert. Har skrudd på et par 3.8 motorer - innigranskauen så dyre motordeler !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet Juni 27, 2005 Share Skrevet Juni 27, 2005 Men en ting er nå helt sikkert. Har skrudd på et par 3.8 motorer - innigranskauen så dyre motordeler !!!! Kan ikke forstå at 3.6 har billigere deler... Jeg syns hvertfal at det ble dyrt nok til slutt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Juni 27, 2005 Share Skrevet Juni 27, 2005 Kan ikke forstå at 3.6 har billigere deler... Jeg syns hvertfal at det ble dyrt nok til slutt... Sa ikke at 3.6en hadde billigere deler enn 3.8, for det har den sikkert noe nevneverdig ikke !! Sa kun at 3.6en skal være litt mer driftsikker enn 3.8, og at M-delene koster somregel skjorta.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet Juni 27, 2005 Share Skrevet Juni 27, 2005 Kan ikke forstå at 3.6 har billigere deler... Jeg syns hvertfal at det ble dyrt nok til slutt... Sa ikke at 3.6en hadde billigere deler enn 3.8, for det har den sikkert noe nevneverdig ikke !! Sa kun at 3.6en skal være litt mer driftsikker enn 3.8, og at M-delene koster somregel skjorta.... hehe.... såg jo det da... ville bare understreke at 3.6 var dyrt nok å overhale også... får håpe det blir verdt det.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Juni 27, 2005 Share Skrevet Juni 27, 2005 reparerte en topp som hadde havari på 3.8en... Steike meg for noen priser husker jeg... Det var en horribel opplevelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet Juni 27, 2005 Share Skrevet Juni 27, 2005 Det regner jeg med! Så til de som skal ha M5 motor og finner en som f.eks er skrudd toppen av og tatt ut stempela fra blokka som selger skal ha 10k for så lønner det seg omternt ikke i motsetning til å kjøpe en strøken, kansje ferdig overhalt motor til 25 - 30k.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K Landre Skrevet Juni 27, 2005 Share Skrevet Juni 27, 2005 Jeg ville i hvertfall gått for 8'ern da.. der har du skikkelig go' lyd (ikke det at der ikke er go lyd i 6ern, men 8er er en helt spesiell lyd på) og 8ere er vel ganske driftsikkere da..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Juni 27, 2005 Share Skrevet Juni 27, 2005 8ere er vel ganske driftsikkere da..? Eneste problemet jeg har hatt til nå med de V8erene, er oljelekkasje fra motor og defekte automatkasser... Ellers har de vært kanonsikre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Juni 28, 2005 Share Skrevet Juni 28, 2005 en jeg vet om har bygd om en e30 med e34 m5 motor og har trimma den, den er vel god nok for 600hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Juni 28, 2005 Share Skrevet Juni 28, 2005 en jeg vet om har bygd om en e30 med e34 m5 motor og har trimma den, den er vel god nok for 600hk Turbo da regner jeg med.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå