Gå til innhold

Adventures in Sportsluftfilter - For de som tenker på filter


|Hitman
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg sportsluftfilter på torshov for ca 1 mnd siden nå, etter å ha sett diverse topics angående emnet. Og jeg fikk så lyst til å prøve selv. Tenkte om andre lurer, så kunne jeg jo dele med mine erfaringer. I grunn var jeg ganske negativ:

Kjøpte det billigste på torshov (299:-) bare for pure fun. Kjørte det hjem og samenliknet med kameraten min sitt K&N til 899;-. Klin likt. Det eneste var at thorshovfilteret ikke var satt inn med olje. Thorshovfilteret hadde også noe tykkere bomull.

Jeg har en 1985 320i med 272500 km på telleren og den går som en klokke. Men så er den tatt godt vare på (Da jeg kjøpte den var klarlakken polert av) Ca 1-2 l på rå bykjøring (3000 - 5000 rpm) og 0,7-1.0 på landevei.

Det første jeg merket var en råere lyd. over 3000 brøler det skikkelig, og jeg kan høre skikkelig godt at motoren virkelig suger luft ettersom spjeldet åpner. Draget ved 2000-3000 er økt noe, ikke sånn veldig. Det jeg har merket mest, var bensinøkomien. Jeg kjørte den sist rå 12 mil bykjøring og ca 4mil landevei på 10 l bensin. Det er 0,6l på mila. Nå skal det sies at jeg også har stilt marginalt på AFM. Kjørte filteret først uten olje på, og merket mer dritt i afm. Sprayet det med olje, og ser ikke lenger noe særlig til møkk. Ikke mer enn før iallefall.

Bortsett fra møkka så synes jeg dette var verdt det. Men har ikke merket noe til de ekstra hestene. Anbefales! (m20b20 er dog traktor og tåler litt av hvert...)

|Hit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...