Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å skifter hjelpesnekkeforingen min nå, men er det sånn at jeg må løsne hele styresnekka, før jeg kan få ut foringen, eller er det noen av utenom det? Helvete til mye stress å skifte en så liten del :P

Skrevet

Hjelpesnekka ligger jo på høgre side for seg selv. Løsne kun parallellstaget og den bolten i midten på hjelpesnekka, så har du den rett i neven. Gjort på 10 minutt...

Skrevet
Det er på høyere side det... Har tatt den ;)

Var vel det du spurte om, var det ikke?

Venstre side er litt værre...

venstre side er jo ikke hjelpesnekke. Det er styresnekken som er der, og armen ut kalles vel for Pitman-arm. Skal du bytte foring der????

Skrevet
bytte foringer gjor ikke jeg på 10minutt verfall..

jævlig slit når du ikke har skikkelig verksted.. wææh..gla jeg er ferdig:)

Har ikkje alle mannfolk løftebukk i garasjen sin???

*mobbe mobbe* :wink:

Skrevet
Det er på høyere side det... Har tatt den ;)

Var vel det du spurte om, var det ikke?

Venstre side er litt værre...

venstre side er jo ikke hjelpesnekke. Det er styresnekken som er der, og armen ut kalles vel for Pitman-arm. Skal du bytte foring der????

Ikke hjelpesnekkeforing der..? Litt rart at jeg sa at jeg skulle ha hjelpesnekkeforing på venstre og høyere side, når jeg var hos bmw og fikk 2stk da :P Er akkurat det samme som på høyere siden, bare at styresnekka står rett oppå :( HELVETE å bytte :P

Skrevet

Heh... Det er faktisk ikke hjelpesnekke på venstre side :P BMW må ha gjort en feil når de gav meg en til hver side :P Tok jeg opp alt helvete der, uten at det hjalp noe da :P Værre å få det på plass.

Men noen som vet hva som kan være feil, når det er litt slakk i den armen som går til styresnekka??

Skrevet
Heh... Det er faktisk ikke hjelpesnekke på venstre side :P BMW må ha gjort en feil når de gav meg en til hver side :P Tok jeg opp alt helvete der, uten at det hjalp noe da :P Værre å få det på plass.

Men noen som vet hva som kan være feil, når det er litt slakk i den armen som går til styresnekka??

Det ligger en plastik-spacer under pitman-armen på venstre side, men den er bare å regne som pynt egentlig.

Det problemet du har med slakk i snekka, er et typisk problem. Husker at jeg drev å "justerte/strammet" de opp litt - men det er egentlig forgjeves. Det er sikkert en smart måte å fikse det på (hvis noen vet, please fortell...), men den har ikke jeg hørt om ennå desverre. Så det jeg gjør hver gang (og ikke få ganger har jeg gjort det heller.. :wink: ) er å få tak i en brukt, montere den i, og se om den er bedre. Slakken er der som oftest uansett så lenge motor ikke er i gang, så det er ikke godt å vite om den en får tak i er i orden...

Skrevet

Prøvde å stramme styresnekka endel, men det er fortsatt endel døgang på rattet. Hovedsaklig når jeg vrir rattet til venstre... MÅ jeg bytte hele styresnekka da? :( Kjipt :/

• 4 years later...
Skrevet

sleit med snekka jeg og på e34..d artige er at "byggesett" kosta litt mindre enn en komplett styresnekke med foringen pressa i. Sleit med å stramme den ordentlig da man ligger "knøvla" til med armen. MEN, d går.. fortvil ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...